עמק הלואר בריטני ונורמנדי 2019

תשעה ימים גדושים בהם התוודענו לנופי צרפת אשר בעמק הלואר, בריטני ונורמנדי.ראינו את תופעת הגאות והשפל בחופי נורמנדי. בקרנו בגנים יפים יפים, טירות ומוזיאונים.בקרנו במונט סן מישל וראינו את שטיח באייה, אחת היצירות המפוארות של ימי הביניים המיוחס למלכה מתילדה אשתו של וויליאם הכובש. בקרנו בבית הקברות האמריקאי וחופי הנחיתה בנורמנדי. ראינו את בסיס הצוללות בסנט נאזר ואת הפיסול בסלע חופי סנט מאלו.טפסנו על צוקי פאלז ד'אבל המרשימים  באטרטה ובקרנו בערים דינא,דינאן אונפלר ודוויל.בקרנו באתר הדולמנים הגדול במפרץ מוריביאן. בקרנו בג'ברני באחוזתו של הצייר האימפרסיוניסטי קלוד מונה.

נורמנדי בריטני ועמק הלואר אוקטובר 2019
סדר הביקורים לפי ימים: יום 1יום 2 יום 3יום 4יום 5 יום 6 יום 7 יום 8 יום 9

סדר ביקור לפי אתרים ; לחץ על הערך להרחבה:  אורלאןטירת שאמבורבלואה  ■ טורטירת שנונסואמבויזגני וויאנדריטוראנז'הנאנטסנט נאזר רן   ■ ואן ■  אתר דולמנים קרנקקיברוןרן  ■ דינאןדינאר  ■ פיסול בסלעסן מלורןקנקלמונט סן מישלקאאן  ■ באייהארומנשבית הקברותסנט מר אגליזפואנט דו הוקקאאן   ■אטרטהאונפלרדווילקאאן  ■ רואן  ■ ג'יברני

יום1    אורלאן◄טירת שאמבור ◄בלואה◄ טור ◄

אורלאן
Orléans
לאחר הנחיתה בפריז נסענו לעבר אורלאן הנמצאת בפתחו של עמק הלואר. בכיכר מרטרואה ראינו את פסלה של ז'אן ד'ארק והמשכנו לקתדרלת הצלב הקדוש באורלאן המוקדשת לז'אן ד'ארק.
טירת שאמבור
Château de Chambord
המשכנו לגדולה שבטירות עמק הלואר טירת שאמבור שנבנתה במאה ה-16 על ידי מלך צרפת פרנסוא הראשון ובהמשך שימשה גם את לואי ה-14. בדרך למלוננו בטור נסענו לאורך נהר הלואר.

בלואה
Blois

חלפנו על פני העיר בלואה שגם בה יש טירה מרשימה וגם בה התגוררו מלכי צרפת. חלפנו על פני העיירה אמבאוז Ambise בדרכנו למלוננו בטור.

יום  2    טירת שנונסו ◄אמבויז ◄ גני וויאנדרי ◄ טור

טירת שנונסו
Château de Chenonceau
הבוקר יצאנו לטירת שנונסו הנטוייה מעל נהר שר וזכתה לכינוי טירת הנשים על שם הנשים השונות שנטלו חלק בעיצובה והתגוררו בה. בקרנו בחדרים והתפעלנו מחדרי המטבח הגדולים והאבזור העשיר.
אמבויז
Amboise
את הפסקת הצהרים עשינו בעיירה אמבויז השוכנת לחופי הלואר ובה טירה מרשימה בה התגוררו מלכי צרפת.
גני וויאנדרי
LES JARDINS DE VILLANDRY
המשכנו לגני וויאנדרי ראינו את גן הירק עם הירקות הענקיים ושלל גינות ופרחים מרהיבים.
טור
Tours
המשכנו לעבר טור וזכינו לחזות בטקס חתונה בקתדרלה של טור. המשכנו למלוננו בטור ללינה.

יום 3    אנז'ה ◄נאנט ◄ סנט נאזר ◄רן

אנז'ה
Angers
עזבנו את המלון בטור בדרכנו לאנז'ה. ראינו את את גני המצודה בחפיר והמשכנו לביקור בקתדרלת סנט מוריס שלאנזיה שנבנתה בין ההמאה ה-11 למאה ה-16.
נאנט
Nantes
המשכנו לעיר נאנט ובה בקרנו במצודת דוכסי ברטיני .בטירה ז חתם אנרי הרביעי ב-1598 על מסמך הנקרא  "אדיקט של נאנט" והמתיר חופש פולחן לפרוטסנטים. המשכנו לככר גסקלין וראינו את פסלו של המרשל פוש מגבורי מלחמת העולם. בעיר נאנט נולד זיול וורן ב-1828.
סנט נאזר
Saint-Nazaire
המשכנו בנסיעה לאורך הלואר עד למוצאו לאוקיינוס האטלנטי ליד סנט נאזר ושם בקרנו בבסיס הצוללות הגרמני.המבנה ששימש לבניית הצוללות נבנה בשנים 1943-1944. גג הבטון של המבנה היה חסין כנגד הפצצות של בעלות הברית. המשכנו בנסיעה למלוננו ברן.

יום  4    רן ◄ואן ◄  אתר דולמנים קרנק◄ קיברון ◄רן

מפרץ מורביאן - ואן
Vannes
אחרי ארוחת הבוקר יוצאים לסיור במפרץ מוריביאן ומבקרים בעיר ואן הציורית. חולפים על פני בניין הקתדרלה לעבר אחד משערי העיר שזכה לכינוי  "בית הכלא" על שום בית הכלא שהיה בו. מטיילים לאורך הגנים שמחוץ לחומה.

אתר הדולמנים בקרנק
Alignements de Carnac
ממשיכים לקרנק ומבקרים באתר הדולמנים הענקי אחד האתרים המגליתיים המפורסמים ביותר בעולם בו נמצאים למעלה מ-3,000 אבנים. סבורים כ אבנים אלו הם מהאלף החמישי -ששי לפני הספירה. עד היום לא ברור לחלוטין למה שימשו האבנים.
חצי האי קיברון
La presqu'île de Quiberon
ממשיכים לחצי האי קיברון. נוסעים לאורך לשון יבשה בחצי האי כאשר בנקודה הצרה ביותר מגיע רוחבה למעט פחות ממאה מטר! במאה ה-19 התפתחה בחצי האי תעשיית שימורי דגים ועם סלילת מסילת הברזל בסוף המאה ה-19 הפך המקום לאתר תיירותי שבו נפשו מפורסמים כמו גוסטב פלובר ואנטול פרנס.

יום 5  רן ◄ דינאן ◄דינאר  ◄פיסול בסלע ◄ סן מלו ◄רן

רן
Rennes
הבוקר יוצאים לסיור במרכז העיר רן. חולפים על פני הבניין המרשים של לשכת המסחר ופונים לעבר בניין הפרלמנט המרשים של בריטני.ממשיכים לעבר שלושה מבנים חשובים: בית האופרה, בית העירייה והיכל המשפט. צועדים לעבר הקתדרלה.
דינאן
Dinan
ממשיכים לעיירה דינאן השוכנת על גדות נהר ראנס.העיירה נכבשה על ידי וילאם הכובש במאה ה-1 1 לאחר שמרדה בו. עובדה זו באה לידי ביטוי בשטיח באייה.ראינו את טירת דינאן שנבנתה בסוף המאה ה-13.
דינאר
Dinard
המשכנו לעבר דינאר וראינו את פסלו של אלפרד היצ'קוק שקיבל בעיר השראה לסרטו המפורסם   "הצפורים".
פיסול בסלע
Rochers sculptés de Rothéneuf
ממשיכים לעבר סן מלו ומבקרים בגן הפסלים שנחצבו בסלעי המצוקים במשך 13-14 שנים על ידי הכומר אדולף גיוליאן פוארה בראשית המאה ה-20. הפסלים פוסלו על ידי הכומר לאחר שלקה בשבץ והיה חצי משותק.
סן מלו
Saint-Malo
המשכנו לסיור על חומות העיר העתיקה מתרשמים מתופעת הגאות והשפל. ראינו את פסלו של הפיראט רוברט סירקוף  Robert Surcouf  ואת הפסל של  Jacques Cartier ז'ק קרטייה מגלה הארצות שגילה את קנדה. חזרנו למלוננו ברן.

יום 6  רן ◄ קנקל◄ מונט סן מישל ◄קאאן

קנקל
Cancale
אחרי ארוחת הבוקר עזבנו את המלון ברן ונסענו צפונה לעבר קנקל הידועה כבירת הצדפות. טפסנו למרומי הצוק ממנו תצפית לעבר המפרץ ויכולנו לראות את מונט סן מישל.
מונט סן מישל
Le Mont-Saint-Michel
לאחר ארוחת צהרים במסעדה המשקיפה על מונט סן מישל נסענו בשאטל לעבר ההר. טפסנו במעלה הרחוב הגדול והגענו למנזר. התחלנו בירידה דרך קומות המנזר המשכנו לעיר קאן ללינה.

יום 7 קאאן ◄באייה◄ארומנש ◄בית הקברות ◄סנט מר אגליז ◄פואנט דו הוק ◄קאאן

באייה
Bayeux
אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לעיר באייה. עיר ז הייתה הראשונה ששוחררה על ידי בעלות הברית במהלך הפלישה לנורמנדי. במוזיאון שבעיר ז מוצגת אחת מיצירות האומנות החשובות של ימי הביניים- שטיח באייה. שטיח קיר המפורסם נעשה בשנת1070 והוא באורך של 70 מ' וברוחב של כחצי מטר. השטיח בנוי מ 58 תמונות רציפות המתארות בצורה מיוחדת את האירועים שקדמו לכיבוש אנגליה על ידי ויליאם הכובש את מהלך קרב הסטינג ב-1066. הכנת השטיח מיוחסת למלכה מטילדה אשתו של וויליאם והוא נקרא  "השטיח של מטילדה". חוקרים סבורים כ השטיח הוזמן על ידי הבישוף אודו אחיו למחצה של וויליאם.
ארומנש
 Arromanches-les-Bains
המשכנו לעיירה ארומנש שם צפינו בסרט 360 מעלות על הפלישה לנורמנדי. המשכנו לחוף הים בו ראינו בו ראינו את שרידי הנמל הצף מאלברי  Port Mulberry שבאמצעותו הגיעה אספקה ואמצעי לחימה כולל טנקים. כאשר יש שפל ניתן לגשת לשרידים.
בית הקברות האמריקאי בנורמנדי
Cimetière américain de Colleville-sur-Mer
המשכנו לבית הקברות האמריקאי בנורמנדי, אחד המפורסמים בעולם. קרוב אליו נמצא חוף הנחיתה האמריקאי אומהה,אחד משני חופי הנחיתה האמריקאים.בנוסף להם היו עוד שני חופי נחיתה בריטיים ואחד קנדי.בבית הקברות טמונים 9387 חיילים וביניהם יהודים. בסמוך לאחד הקברים היהודים אמרנו קדיש.
סנט מר אגליז
Sainte-Mère-Église
המשכנו לעיירה סנט מאראגליז ובה ראינו את בובת הצנחן האמריקאי ג'ן סטיל שמצנחו נתפס במגדל הכנסייה. הוא נשבה בידי הגרמנים אך ברח וזכה לעיטורי כבוד. בקרנו במוזיאון המוקדש לצנחנים האמריקאיים איירבורן.
פואנט הוק דו הוק
La pointe du Hoc
לסיום היום הגדוש בקרנו במצוק פואנט דו הוק שבמלחמת העולם השנייה הלוחמים הגרמנים הותקפו על ידי נחתים אמריקאיים מיחידת הריינגירס שטפסו על המצוק. המכתשים הרבים הזרועים בשטח הם עדות לגשם הפצצות שנחתו על היעד המבוצר הגרמני.

יום 8  קאאן  ◄אטרטה ◄ אונפלר ◄ דוויל ◄ קאאן

פאלז ד'אבל
Falaise d'Aval, Étretat
הבוקר יוצאים לאטרטה עיירה השוכנת בקרבת מצוק פאלז ד'אבל. מטפסים על המצוק כאשר מתחתנו משתרעת העיירה. נוף נפלא נשקף ממרומי המצוק.
אונפלר
Honfleur
נוסעים לאונפלייר עיירה ובה בתים עתיקים הצבועים בשלל צבעים.מסעדות וחנויות מקיפים את המרינה העתיקה של העיר. במקום זה נהגו לשהות אומנים וציירים. ראינו את כנסיית העץ העתיקה ואת ג הפסלים השוכן ליד מוצא נהר הסיין וממנו נשקף גשר נורמנדי.
דוויל
Deauville
המשכנו לעיירה דווויל ובה ראינו את טיילת העץ המפורסמת ולצדה תאי הלבשה של שחקני קולנוע מפורסמים שמרביתם כבר מזמן שוכני עפר.

יום  9   קאאן  ◄רואן  ◄ ג'יברני  ◄ פריז🛧ת"א

קאאן
Caen
אחרי ארוחת הבוקר עזבנו את מלוננו בעיר קאאן ויצאנו לעבר המצודה העתיקה שנבנתה ב-1060 על ידי וילאם הכובש שש שנים לפני כיבוש אנגליה. שוטטנו במדרחוב המרכזי של העיר בטרם נמשיך לעבר רואן.

רואן
Rouen
הגענו לעיר רואן ובה סיירנו ב"רחוב השעון הגדול” וראינו את השעון האסטרונומי ואת רחוב היהודים הגובל ב"היכל המשפט". כאשר נעשו חפירות להרחבת החניון של בית המשפט נתגלה מקווה. המקום נחפר ואחר כך כוסה מחדש. בקרנו בכנסייה המוקדשת לז'אן ד'ארק שהועלתה על המוקד בכיכר הסמוכה. גג הכנסייה עשוי משידרית של ספינה.
ג'יברני
Giverny
המשכנו לג'יברני לביקור בביתו של קלוד מונה הצייר האימפרסיוניסטי בן המאה ה-19 . טיילנו בגן היפני המרשים וראינו את גינת הפרחים המרהיבים שנשתלו במקום המטע שהיה לפנים. נסענו לשדה התעופה שארל דה גול כדי לסיים את הטיול הנפלא.