מקסיקו,גואטמלה וקוסטה ריקה

פברואר מרס 2018
שבועיים וחצי בהם התוודענו לתרבויות המרתקות של מרכז אמריקה. טיילנו בשלוש מדינות: מקסיקו,גואטמלה וקוסטה ריקה. טפסנו על פירמידות, שטנו באוקיינוס השקט,בקרבת האוקיינוס האטלנטי,בנהרות באגמים ובתעלות. ראינו אינספור שווקים ססגוניים. נחשפנו לטקסים מיוחדים והתחככנו באוכלוסייה המקומית החביבה.

הרחבות

מסלול  הטיול מקסיקו, גואטמלה וקוסטה ריקה

מקסיקו,גואטמלה וקוסטה ריקה -ינואר 2015

מסלול הטיול
 מקסיקו סיטי ◄ פאלנקהאגווה אסולסן קריסטובל דה לס קסאס ◄קניון סומידרו◄זינאקנטן◄צ'מולהחמשת האגמיםקצלטנאנגו◄צוניל  ◄ אלמולנגהאגם אטיטלןסנטיאגו דה אטיטלןסן אנטוניוצ'יצ'יקסטנאנגו אנטיגואהסן חוסה ◄מנואל אנטוניו מונטה ורדהארנל◄טורטוגרו סן חוסה ◄מרגלות  הר הגעש פואסשמורת לה פאס שדה התעופה סאן חוסה מדריד ת"א

מפתח לחיפוש - לחצו על הערך כדי לקרוא בהרחבה

מקסיקו,גואטמלה וקוסטה ריקה
 סוקאלו בזיליקת הבתולה מגוודלופהטאוטיווקאן פלאסה גריבלדי סוצ'ימילקו ספריית האוניברסיטה המוזיאון האנתרופולוגי האיצטדיון האולימפי סוקאלו פאלנקה  אגווה אסול  קניון סומידרו השוק של סן קריסטובל דה לאס קסאסמוזיאון התרופות האינדיאניסן חואן צ'מולהמונטהבייואגם אטיטלןצ'יצ'יקסטננגומנואל אנטוניומונטה ורדה הר הגעש ארנלטורטוגרו

מקסיקו
ת"א✈ פריס  מקסיקו סיטי

יום   1-2   חמישי וששי
ת"א◄ מדריד   מקסיקו סיטי

יום 2,מקסיקו סיטי

מסלול היום הראשון במקסיקו סיטי

סוקאלו
לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לסיור במקסיקו סיטי בו ומיד שמנו פעמנו לסוקלו Zocalo  , הכיכר המרכזית של מקסיקו סיטי, עליה חולשים בניין הקתדרלה המטרפוליטנית וארמון הנשיאות Palacio de Gobierno de México  .
ראינו את השרידים המרשימים של הטמפלו מיור,המקדש האצטקי הקדום.ראינו את הקתדרלה המטרופוליטנית Catedral metropolitana והתענגנו על הליכה במידרחוב  פרנציסקו מדרו המוביל לעבר palacio de bellas artes ארמון האומנויות היפות. הגענו לככר האומנויות היפות  plaza de las bellas artes הנמצאת למרגלות הטורה לטינו אמריקנה  torre latinoamericana . ראינו את   הקסה אסולכוס casa azulejos .המשכנו לעבר הסוקלו Zocalo  , הכיכר המרכזית של מקסיקו סיטי, עליה חולשים בניין הקתדרלה המטרפוליטנית וארמון הנשיאות. בקרנו בארמון והתרשמנו מציורי הקיר המרשימים של דייגו ריברה.באתר הארכאולוגי מאחורי הקתדרלה ראינו את השרידים המרשימים של הטמפלו מיור,המקדש האצטקי הקדום. בקרנו בקתדרלה המטרופוליטנית Catedral metropolitana בה ראינו את הפסל של ישו השחור.

המשכנו אל המוזיאון האנתרופולוגי של העיר.

המוזיאון האנתרופולוגי של העיר

המוזיאון הלאומי לאנתרופולוגיה במקסיקו סיטי הוא אחד המוזיאונים האנתרופולוגיים העשירים בעולם. במוזיאון, ממצאים רבים מהתרבות הפרה-קולומביאנית ובהם תרבות תיאוטיווקאן ,האולמקים, הטולטקים, האצטקים המאיה ותרבויות נוספות. אחד המימצאים החשובים הוא אבן השמש האצטקית.

המשכנו בנסיעה לאורך שדרות הרפורמה חצינו את Bosque de Chapultepec יער צ'פולטפק המשכנו לעבר כיכר הרפובליקה לידה נמצא מלוננו, מלון קסבלנקה.

יום 3   שבת
מקסיקו סיטי

מסלול היום השני במקסיקו סיטי

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו  לעבר  basilica de guadalupe בסיליקת הבתולה מגוודלופה. וממנה ל teotihuacan טאוטיווקאן.

בזילקת הבתולה מגוודלופה
המשכנו ל basilica de guadalupe בסיליקת הבתולה מגוודלופה. זהו האתר הקתולי החשוב ביותר בחצי הכדור המערבי.מיליוני מאמינים גודשים את הכנסייה מידי שנה בעיקר סביב ה-12 בדצמבר.
כנסיית גבירתנו מגוודלופה היא כנסייה הנמצאת בצפון מקסיקו סיטי ונבנתה על ראש גבעת טפיאק במקום שבו מאמינים התגלתה לחואן דייגו קווטלטטואטצין Juan Diego Cuauhtlatoatzin בשנת 1531.
הכנסייה המודרנית נבנתה בין השנים 1974-1976 על ידי הארכיטקט פדרו רמירז ואסקז וצורתה מנציחה את הגלימה של חואן שעליה נתגלתה דמותה של הבתולה. הגלימה שמורה בתוך הכנסייה. הכנסייה תוכננה בצורה מעגלית וקוטרה מאה מ', כך שמכל נקודה בכנסייה ניתן לראות את הגלימה. אולם הכנסייה יכול להכיל עד 10,000 מאמינים. שבעת השערים לבזיליקה מסמלים את שבעת שערי ירושלים השמיימית.

טאוטיווקאן
המשכנו לטאוטיוואקאן Teotihuacan.עיר הולדת האלים.   טאוטיוואקן היא העיר הגדולה ביותר ביבשת אמריקה (צפונית ודרומית) מהתקופה הטרום-קולוניאלית. חורבות העיר נמצאים כ-40 ק"מ צפון-מזרחית למקסיקו סיטי. העיר הוכרזה כאתר מורשת עולמית בשנת 1987. שם העיר ניתן לה על ידי האצטקים כמה מאות שנים אחרי חורבנה ומשמעו "מקום הולדת האלים". העיר הגיעה לשיאה בין המאות השנייה לחמישית לספירה.

בקרנו במקדש הפרפרים והיגוארים. הלכנו ב"דרך המתים" ,טפסנו על פירמידת הירח וראינו את פירמידת השמש ומקדש קצלקואטל.

סוצ'ימילקו
המשכנו אל הגנים הצפים בסוצ'מילקו  Xochimilco -"שדה פרחים". התעלות בהם שטנו הוכרזו בשנת 1987 כאתר מורשת עולמית. השייט בתעלות מתבצע באמצעות כ-200 סירות מיוחדות דמויות גונדולות והן נקראות trajineras טרכינראס. במים נמצאים מינים אנדמיים של בעלי חיים והמפורסמת שבהם היא "האמביסטומה המקסיקנית" כ-40% ממיני הצפורים הנודדות במקסיקו חולפות בסוצ'ימלקו. נגני המאריאצ'י בסירות מיוחדות הנעימו את שהותנו בצלילים בלתי נשכחים.

האיצטדיון האולימפי
המשכנו לעבר האיצטדיון האולימפי Stadio olimpico . האיצטדיון האולימפי האוניברסיטאי נבנה בשנים 1950-1952 ובו כ-76,000 מושבים.
ומבני  אוניברסיטת UNAM וראינו את בניין הספריה הלאומית המקסיקנית שהוא אתר מורשת עולמית Biblioteca Central

ספריית האוניברסיטה
ספריית האוניברסיטה נבנתה בין השנים 1950-1956 כאשר שלושה ארכיטקטים מנצחים על בנייתה:חואן אוגרמאן,גוסטבו מריה סבדרה,וחואן מרטינז דה וואלסקו.הפסיפס שעל קירות הספרייה הוא אחד הגדולים בעולם ומציג מוטיבים מההיסטוריה של מקסיקו. בשנת 2007 הוכרז המבנה כאתר מורשת עולמית.

פלאסה  גריבלדי
המשכנו לכיכר גריבאלדי  Plaza Garibaldi ליהנות מתזמורות המאריאצ'י.עד 1920 שם הכיכר היה סנטה ססיייה. שם הכיכר שונה ל"יככר גריבלדי" בעקבות תמיכתו של לוחם החירות האיטלקי גריבלדי במרד המקסיקני שהוביל לנפילתו של הרודן פורפיריו דיאס. הכיכר הפכה בשנות ה-30 של המאה ה-20 ל"מכה" של מוסיקת המאריאצ'י.

שבנו למלוננו קסה  בלנקה. Casablanca

יום 4 ראשון
 מקסיקו סיטי ✈ וייה ארמוסה◄ פאלנקה◄אגוואה אסול פאלנקה

טיסה ממקסיקו סיטי לוויה ארמוסה
מסלול היום הרביעי של הטיול- טיסה ממקסיקו סיטי לוויה ארמוסה, והמשך לפלנקה

הדרך מוויה ארמוסה לפלנקה -
                                              המשך הנסיעה באטובוס מוויה ארמוסה לפלנקה

אחרי ארוחת הבוקר המוקדמת (חמש בבוקר! ) יצאנו לשדה התעופה ע"ש בניטו חוארס לטיסת פנים קצרה לעבר וייה ארמוסה Villahermosa .  בירת מדינת טבסקו. מיד לאחר הנחיתה, אפופים בגלי החום הטרופיים, פלסנו את דרכנו  בנסיעה דרומה חוצים את הביצות של מדינת טבסקו  ובהדרגה הנוף משתנה למרחבים החקלאיים של צ'יאפס.

פאלנקה
הגענו לפאלנקה שהייתה עיר מדינה בתקופה הקלאסית של המאיה, ובה שרידים מרשימים מתרבות המאיה, המוקפים היום ביער גשם המאיים למחותם.בשפת המאיה קראו לעיר "לאקמחא" .טפסנו על הפירמידות ובקרנו במערך הקברים, ראינו את הארמון, התבליטים והציורים ששרדו.
אגווה אסול
בהמשך הגענו למפלי אגווה אסול  Agua azul -טיילנו בשביל לאורך המפלים הנפלאים שנוצרו ביובלי נהרות אוטולון, שומולכ'ה וטוליכ'ה.
ומשם המשכנו למלוננו Misión Palenque מיסיון פאלנקה הטובל ביער טרופי.

יום 5 שני
  פאלנקה ◄  וייה ארמוסה◄ קניון סומידרו ◄ סאן קריסטובאל  דה לאס קסאס

קניון סומידרו
בשל חסימת כבישים יצאנו תחילה בנסיעה צפונה לוייה ארמוסה ומשם לטוקסטלה . המשכנו  לעבר נהר הגריכ'אלווה Río Grijalva  והגענו לחלקו הקניוני של הנהר, לקניון סומידרו  Cañón del Sumidero
בשייט אפשר היה להתרשם מקירות הקניון הזקופים והמגיעים עד לגובה של 1,000 מ!
ראינו אנפות, נשרים,קופים ותנינים אמיתיים.
קניון סומידרו נוצר בנהר גריכ'אלווה לפני 35 מיליון שנים באותה תקופה בה נוצר הגרנד קניון בארה"ב. קירות הקניון התלולים נפרשים על פני 13 ק"מ ומגיעים לגובה של 1,000 מ'.  בקצהו הצפוני של הקניון נמצא סכר צ'יקואסן היוצר אגם בנהר וכן תחנת כח הידרואלקטרית ובה שלושים גנרטורים עם יכולת ייצור של 4,000 מגוואט (  כ- ⅓ מיכולת ייצור החשמל בישראל). בקניון יש כ-30 אשדות וחמישה מפלים המפורסם במפלים הוא   מפל עץ חג המולד. הקניון מושך תיירים רבים והוא האתר השני המתוייר בצ'יאפס.

בשעות אחרי הצהרים המאוחרות הגענו לסן קריסטובל דה לאס קסאס. למלון פלאזה מגנוליה.

סאן קריסטובל דה לאס קסאס  San Cristóbal de las casas

יום 6  שלישי
  סאן קריסטובאל דה לאס קסאס  זינאקנטאן ◄ צ'מולה ◄ סאן קריסטובאל דה לאס קסאס

השוק של סן קריסטובל דה לאס קסאס
ממלוננו פלאז'ה יצאנו בהליכה לעבר השוק של סן קריסטובל דה לאס קסאס. חלפנו על פני הדוכנים בהם הוצגו לראווה גרעיני שעועית בשלל צבעים וגדלים. בהמשך להם גרעיני תירס גם הם בשלל צבעים. ראינו עגבניות קטנות בגודל עגבניות שרי אך ירוקות למראה. גם לעופות כאן יש גוון צהוב מיוחד, עדות לתירס המשמש כמזונן היחיד.ראינו שלל דוכנים המציגים נרות צבעוניים.
מוזיאון התרופות האינדיאני
המשכנו לעבר מוזיאון התרופות האינדיאני בו ראינו סרט וידאו המספר את סיפורה של מיילדת בכפרי האינדיאנים ולמדנו על רבות על הטקסים האופפים לידה אינדיאנית.

סן חואן צ'מולה
המשכנו לכפר סן חואן צ'מולה San Juan Chamula ובו נכנסנו לכנסייה המקומית. רצפת הכנסייה מכוסה בעלי אורן הקדוש לאינדיאנים והוא נחשב כסמל לאלמוות ועוצמת החיים. סביב לכתלים פסלי הקדושים כאשר הם עטורים פרחים רבים. על הרצפה יושבות משפחות מסביב לנרות צבעוניים.ראינו טקסי ריפוי בכנסייה המקומית.

זינקנטאן
המשכנו בנסיעה בשטחים חקלאיים של הכפר Zinacantan סינאקנטאן בו התוודענו ללבוש המקומי.
חזרנו לסן קריסטובל ללינה.

יום  7 רביעי
סאן קריסטובל דה לאס קסאס ◄ שלושת האגמים ◄ קצלטנאנגו

הדרך מסן קריסטובל דה לס קסס לקצלטננגו בגואטמלה
מסלול היום השמיני- מסן קריסטובל לעבר האגמים ומשם דרך מעבר הגבול במסייה לקצלטננגו

אחרי ארוחת הבוקר עזבנו את העיר ונסענו דרומה לעבר מעבר הגבול במסייה La Mesilla ועברנו את הגבול לגואטמלה. הדרך ההררית מתפתלת בין מטעי קפה ותירס.
מונטהבייו
בדרך לגואטמלה נסענו לפארק הלאומי במונטהבייו
El Parque Nacional Lagunas de Montebello טיילנו בין שלושת האגמים הסמוכים לגבול בין שתי המדינות. חצינו את מעבר הגבול לגואטמלה רכובים בטנדרים פתוחים.
לעת לילה הגענו למלוננו Bonifaz בוניפאס בקצלטנאנגו לארוחת ערב וללינה.

קצלטנאנגו  Quetzaltenango

יום 8  חמישי
 קצלטנאנגו ◄ צוניל ◄ אלמולונגה◄קווטרו קמינוסצ'יצ'יקסטננגו

אחרי סיור קצר בקצלטנאנגו יצאנו לעבר השטחים החקלאיים באזור אלמולונגה Almolonga והתרשמנו ממהשוק המרשים ומהכפריות העטויות בלבוש צבעוני ומוכרות את מרכולתן בשוק הפתוח. ראינו את עבודת הכפיים של החקלאים. המשכנו לצוניל Zunil וראינו את בית הקברות הצבעוני.המשכנו לעבר"המכבסה" ב Cuatro caminos קווטרו קמינוס בה ראינו את נשות הכפר מכבסות ו"מתכבסות".
המשכנו לכיוון צ'יצ'יקסטננגו .
הגענו אל העיר:
גולת הכותרת של היום  הטקס השאמני עם פאולה האינדיאנית בצ'יצ'יקסטנאנגו. אוחזי ידיים סביב המדורה למדנו על עולם האלים האינדיאיני. ולקינוח שוטטנו באינסוף דוכנים ססגוניים ונשים אינדיאניות בלבוש מסורתי בשלל צבעים, הגודשות את השוק את השוק המיוחד של צ'צ'יקסטננגו.
צ'יצ'יקסטננגו
צ'יציקסטננגו היא עיירת שוק מפורסמת בדרום-מערב גוואטמלה. בעיירה מתגוררים כ-45,000 תושבים כמעט כולם צאצאים של שבטי המאיה.העיירה התפרסמה בשל השוק הססגוני שלה המתקיים בימי ראשון וחמישי.במרכז השוק נמצאת כנסיית סן תומאס שנבנתה על חורבותיו של מקדש טרום-היספאני. 18 מדרגות, המייצגות את 18 חודשי השנה  בתרבות המאיה מובילות לשער הכניסה לכנסייה. בדרך כלל יושבות מוכרות הפרחים על מדרגות אלו  והעשן המיתמר מהקטורת במדרגה הראשונה אופף את הבאים אל הכנסייה.
הגענו למלוננו מאיה אין בצ'יצ'יקסטננגו לארוחת ערב ולינה.

השוק הצבעוני בצ'יצ'י קסטנאנגו -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Chichicastenango Guatemala -Ofek Olami,David Nethanel
השוק הצבעוני של צ'יצ'יקסטנאנגו

יום 9  ששי
  צ'יצ'יקסטננגו ◄פנאחצ'ל ◄ סנטיאגו דה אטיטלן ◄ סן אנטוניו פלופו ◄ אנטיגואה

אגם אטיטלאן
אגם אטיטלאן הוא האגם העמוק ביותר במרכז אמריקה. עומקו מגיע לכ-340 מ'. שטחו 130 קמ"ר כ-¾ משטחה של הכנרת. רוחבו כ-10 ק"מ ואורכו כ-18 ק"מ. האגם מוקף בהרים תלולים ומדרום לו מתנשאים שלושה הרי געש: הר הגעש אטיטלאן המיתמר לגובה של 3,535 מ', הר הגעש טולימאן 3,158 מ' וסן פדרו  3,020 מ'  .
האזור בו נמצא האגם היה עד לפעילות וולקנית שהחלה לפני כ-11 מיליון שנים ומאז חווה האיזור ארבע תקופות בהן התמוטטו הרי הגעש. תקופת ההתפרצות האחרונה החלה לפני כ1.8 מיליון שנים ובשיאה נוצרה הקלדרה הנוכחית שעומקה הגיע לכ-600 מ'. באחת ההתפרצויות של הרי הגעש כוסה שטח בהיקף של כ-6 מיליון קמ"ר מפלורידה עד אקוודר באפר געשי.
סביב האגם שוכנים מספר כפרים ובהם מתגוררים צאצאים של שבטי מאיה שונים. הגדול בכפרים הוא סנטיאגו דה אטיטלאן.

מסלול היום ה-9 שייט מפנחצ'ל לסן אנטוניו פלופו ומשם לסנטיאגו דה אטיטלאן ומשם חזרה לפנחצ'ל

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו מצ'יצ'יקסטננגו לפנאחצ'ל ומשם הפלגנו  לסן אנטוניו פאלופו בו התוודענו ללבוש המקומי. המשכנו לסנטיאגו דה אטיטלן. עם ההגעה עלינו לטנדרים פתוחים ויצאנו לסיור רכוב בכפר. אחרי ארוחת צהרים במסעדת הדייג המשכנו לאנטיגואה בדרך עצרנו בפונדק דרכים והתוודענו למשקה השוקלוד ורום.

יום 10 שבת
 אנטיגואה  ◄גואטמלה סיטי

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לכנסיית סן קריסטובל בה ראינו 7 סמלים יהודים. המשכנו לקסה דומינגו שהיה פעם אחוזה ומטע קפה והיום למלון בוטיק. המשכנו אל סרו דה להקרוז כדי לתצפת על העיר. משם המשכנו לקסה קוחום בית המוזיקה האינדיאני ולביקור במטע קפה. המשכנו לביקור בכנסיית לה מרסד וממנה המשכנו לעבר הארקו הסמל המפורסם של העיר.
הקשת המפורסמת של העיר Arco de Santa Catalina  -קשת סנטה קטלינה. המשכנו לעבר פלסה דה ארמס, הכיכר המרכזית של העיר סביבה ראינו את ארמון הקפיטנים השוק והקתדרלה.
בדרך למלוננו בגואטמלה סיטי עצרנו לביקור חטוף בגואטמלה סיטי ראינו את אחד מבתי הכנסת ואת ככר ישראל ובה מגן  דוד.
אחרי התארגנות קצרה במלוננו הלכנו למסעדת קאקאו ואכלנו ארוחת ערב.

יום 11 ראשון
  גואטמלה סיטי  ◄ סן חוסה ◄מנואל אנטוניו

הדרך ממנואל אנטוניו לסן חוסה
מסלול יום 11 סן חוסה מנואל אנטוניו
אחרי ארוחת בוקר מוקדמת (ארבע בבוקר! ) יצאנו לשדה התעופה של גואטמאלה.
אחרי טיסה של כ-80 דקות נחתנו בסן חוסה בירת קוסטה ריקה.
מסן חוסה יצאנו בנסיעה לכיוון דרום-מערב לעבר שמורת הטבע מנואל אנטוניו. בקרנו ושחינו בחוף של השמורה.

יום 12 שני
 מנואל אנטוניו◄מונטה ורדה

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו למרינה בקפוס ממנה יצאנו לשייט בקטמראן באוקיינוס השקט.
ראינו דולפינים ורקדנו  תומסו,"הכפיל" של אובמה הנעים את שהותנו במקצבי מוסיקה לטינית. שחינו בים והאמיצים שטו בקייק.
המשכנו לנהר טארקולס בו ראינו תנינים ומיני צפורים.בשעות אחרי הצהרים המאוחרות הגענו לסנטה הלנה למלוננו אסטבלו לארוחת ערב ולינה.
מנואל אנטוניו
מנואל אנטוניו היא פארק לאומי בקוסטה ריקה ששטחו כ-20 קמ"ר והוא נמצא כ-130 ק"מ דרום-מערבית לסאן חוסה הבירה לחופי האוקיינוס השקט.
על אף שטחו הקטן ,מבקרים בו כ-170,000 איש מידי שנה. זהו הפארק המבוקר ביותר בקוסטה ריקה. בפארק 109 מיני יונקים ו-184 מיני ציפורים. בפארק יש מין אנדמי של קופים, אחד מארבעה מינים הנמצאים בקוסטה ריקה.

הדרך ממונטה ורדה למנואל אנטוניו
מסלול יום 12 ממנואל אנטוניו למונטה ורדה

עץ האיגוונות,קוסטה ריקה -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Iguanas tree,Costa Rica-Ofek Olami,David Nethanel

יום 13 שלישי
  מונטה ורדה

אחרי ארוחת הבוקר עלינו למונטה ורדה . התחלנו את ההליכה על הגשרים התלויים שביער העננים. התמזל מזלינו וראינו קופים ואת נקבת הקצאל.
נרתמנו ברתמה המחתחברת לכבל והתחלנו לגלוש במורד הכבלים התלויים מעל צמרות העצים "הקנופי".עלינו בגונדולה לצפות בקנופי.
אחרי ארוחת הצהרים יצאנו לסיור בעיירה סנטה אלנה וממנה המשכנו לסיור לילה.
מונטה ורדה
מונטה ורדה היא שמורת טבע ביואקולוגית בקוסטה ריקה המקיפה שטח של כ-105 קמ"ר של יער עננים.למעלה מ-90% מהיערות בשמורה הם יערות בתוליים ולכן הם עשירים במיגוון מינים של חי וצומח.יש למעלה מ-2,500 מיני צמחייה,100 מיני יונקים,400 מיני צפורים וכ-120 מיני זוחלים.כ-70,000 מבקרים בשמורה מידי שנה.
שם השמורה הוא על שם העיירה הסמוכה מונטה ורדה שהוקמה ב-1951 על ידי 11 משפחות אמריקאיות שהגיעו לכאן מאלבמה בארה"ב כדי לא לשרת כחיילים במלחמת קוריאה. הבחירה בקוסטה ריקה היא משום ההחלטה לבטל את הצבא בקוסטה ריקה ב-1948.

יום 14 רביעי
מונטה ורדה ◄ארנל

עם בוקר יצאנו לשמורת הטבע של הר הגעש ארנאל . המשכנו בנסיעה כאשר אנו נוסעים לאורך חופי האגם המלאכותי בנופים מתחלפים מנוף יערות גשם לנופים ערבתיים ברכס ההררי המרכזי של קוסטה ריקה. הקפנו את אגם הארנל בנסיעה בנוף קסום. עצרנו לתצפת יצאנו לסיור ביער גשם מתחדש לעבר ההר כדי לראות מקרוב את הנתיב בו זרמה הלבה בהתפרצות הפתאומית של הר הגעש בשנת 1968.
הר הגעש ארנל
הר הגעש ארנל מתנשא לגובה 1,670 מ'. זהו אחד משבעת הרי הגעש הפעילים בקוסטה ריקה והצעיר ביותר שבהם. מעריכים את גילו בלא יותר מ-7,000 שנים.
הר הגעש התפרץ לאחרונה במאי 1998. ביולי 1968 התפרץ ההר בפתאומיות. 87 איש נהרגו בהתפרצות זו.
לאחר התארגנות במלון וסיור חטוף בעיירה פורטונה הגענו למרחצאות באלדי בהם התענגנו על רחצה בבריכות המים החמים שלמרגלות הר הגעש ארנל.

הדרך מהארנל למונטה ורדה
מסלול יום 14 מקיפים את האגם  מסנטה אלנה לעבר הארנל

יום 15 חמישי
ארנל טורטוגרו

טורטוגרו
הפארק הלאומי בטורטוגרו הוא השלישי בגודלו בקוסטה ריקה והוא משתרע על שטח של כ-770 קמ"ר.הוא נמצא באזור חם ולח העשיר בגשמים. למעלה מ-6,400 מ"מ בשנה יורדים באזור הפארק.במשך למעלה מ-330 ימים בשנה הפארק מכוסה בעננים.
לפארק רצועת חוף של כ-20 ק"מ ואשר לאורכה מטילות הצבות את הביצים. שבעה מינים של צבי ים מטילים כאן את הביצים. הפארק משמש כביתם של יגוארים,עצלנים, ושלושה מינים(שאגנים,קופי עכביש והקפוצ'ינים)  מתוך 4 מיני הקופים בקוסטה ריקה.יש 375 מיני ציפורים.בפארק יש 400 מיני עצים ועוד כ-2,200 מיני צמחים.

יום 16 ששי
 טורטוגרו ◄ סן חוסה

אחרי ארוחת הבוקר עזבנו את המלון במנואל אנטוניו ובקרנו בשמורת מנואל אנטוניו. בדרך לסן חוסה עצרנו  בגשר שעל נהר טארקולס Río Grande de Tárcoles לראות את התנינים הגדולים שאורכם מגיע לששה מטרים!

יום 17 שבת
 סן חוסה ◄מרגלות הר הגעש פואס ◄ שמורת לה פאס ✈טיסה למדריד

סן חוסה,פואס,שמורת לה פס והדרך לשדה התעופה

מסלול יום 17- נסיעה למרגלות הר הגעש פואס ולשמורת לה פס

השכם בבוקר נסענו צפונה לעבר שמורת הר הגעש פואס.מרגלות הר  הגעש משובצים באינספור מטעי קפה.ביקרנו במטע קפה דוקהץ

מאיזור הר הגעש המשכנו לשמורת לה פאס בה ראינו את המפלים היפים, את הפרפרים,הנחשים, התוכים, הקופים והטוקנים.

יום 18
 המשך טיסה מסן ממדריד ◄ ת"א

דוד נתנאל

הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)