נפלאות סין

מאי 2016
הונג קונג בלילה - סין -פגסוס,מאי 2016
שבועיים גדושים בהם פגשנו את המיטב של סין. טפסנו על החומה הסינית,נסענו בריקשות בחוטונג ובקרנו בעיר האסורה,ככר טייאנמן, ארמון הקיץ ומקדש השמים.ראינו את מופע הקונגפו.טסנו שנגחאי בקרנו בבית הכנסת וטפסנו לג'ין מאו.בקרנו בגני יו וברובע הסיני בשנגחאי.
ולסיום קנחנו במופע המדהים של האקרובטיקה הסינית. נפרדנו לעת ערב מהעיר בבקור בטיילת הבונד.טסנו לשיאן וברנו באתר חיילי הטרה קוטה המרשים וראינו מופע בנוסח שושלת טאנג.המשכנו בטיסה לצ'נגדו לביקור בבסיס הפנדות ובעיר התיקה של צ'נגדו.המשכנו ללשאן לראות את פסל הבודהה היושב הגדול ביותר בעולם.בקרנו במקדש הנצח באיימשאן ומשם המשכנו לגוולין ראינו את ההרים המיוחדים ואת גבעת חדק הפיל .שטנו בנהר הלי ונסענו ברכבי שטח לביקור בשטחים החקלאיים ובכפרים.סיירנו ביאנגשו ויצאנו לשייט מרשים בארבעת האגמים.המשכנו ברכבת לגואנז'ו וממנה למקאו. המשכנו במעבורת להונגקונג לסיום טיול מופלא.

הונג קונג בלילה,אופק עולמי,צילום דוד נתנאל- Hongkong-Ofek OLami,David Nethanael

סין 中国
תעודת זהותדגל סין   ■ מפת סין גיאוגרפיה של סין  היסטוריה של סין  רפואה סינית מסורתית אסטרולוגיה סינית יין ויאנג  פאנג שווי בודהיזם  אגדת אבן שער הדרקון  סינית על קצה המזלג סולם הפרטים בחברה הסינית המסורתית  ז'ו ג'יאו ג'יא   נשות המוסו   טיולים לסין טיול לסין אוקטובר 2009
■  הכלכלה הסינית

תמונה קבוצתית-פגסוס מאי 2016

דברים לסיכום הטיול

לדוד היקר
חווינו,ראינו השכלנו, התרשמנו ובעיקר נהננו מהטיול.
תודה לך על טיול מהנה שחווינו בזכותך,על הידע הרב שהפגנת,על סבלנותך וסובלנתוך כלפינו, חריצותך ודאגתך לכולנו.
תמשיך לטייל והעניק ממה שבורכת בו למטיילים נוספים ותמיד בבריאות הנפש והגוף.
ועל הכל תודה רבה מאתנו,
אביבה ועמנואל מיכאלי.

מודעות גוגל

דויד היקר!

ברצונינו להודות לך על שהיינו בחברתך,למדנו והכמנו ממך המון.
בורכת בשפע זיכרון, העשרת ידיעותינו על סין.
ועכשו כל אחד מאיתנו מבין שזה עולם שונה, מתקדם אך אחר-
כאן איש איננו ממהר.
מאכלים,ריחות,טעמים ומנהגים שאנו לפיהם לא נוהגים.
הכל ניהלת ברוח נעימה וטובה,
בהרבה נחת והבנה.
מאחלים לך עוד טיולים פוריים!
מאיתנו
נירה ומתי
עמי(עמנואל) ואביבה
אירית ועוזי

תודה על טיול לסין
  לדוד נתנאל,
 תודה על הטיול היפה והמעניין לסין;
על הידע המעמיק שלך שחלקת בנדיבות איתנו, על האחריות ועל האכפתיות שגילית.
עשית טיול ארוך ומורכב לפשוט וזורם.
אנחנו מאחלים לך בריאות טובה כך שעוד אנשים רבים ייהנו מהליווי שלך.
בהצלחה ותודה ממשפ' מנדלר
דליה וליביו

לדוד,
תודה רבה על הכל.
היה לנו כיף וטיול מהנה.
משרונה ושלמה מנשה

לדוד,
נהנתי מאוד להשתתף בטיול בהדרכתך.
אתה בעל ידע רב והעברת אותו בצורה מעולה.
אתה סבלני ולא חוסך מזמנך להצלחת הטיול.
תודה על כל מה שנתת לנו.
אלי שטרן

מפתח לחיפוש - לחצו על הערך כדי לקרוא בהרחבה

נפלאות סין
ארמון הקיץ רחוב וואנג פוג'ינג מרכז רפואי דרך התהלוכות החומה הסינית מופע קונג פו מקדש השמים כיכר טיינאנמן העיר האסורה וגבעת הפחם חוטונגבית הכנסת אוהל משה גני יו והרובע הסיני הרובע הצרפתי מופע האקרובטיקההמוזיאון העירוני תעשיית המשי רחוב ננג'ינגג'ין מאו חיילי הטרקוטה הרובע המוסלמי חומת שיאן מופע טאנג דיינסטי בסיס הפאנדה הרובע העתיק צ'נגדו מקדש בודהה עשרת אלפי השנים פסל בודהה הגדול שייט בנהר הלי רכבי שטח עץ הבניאן מפעל הבמבו פסגת יאשו מערת חליל הסוף שייט ארבעת האגמים גואנז'ו מקאו מפרץ אברדין ריפלס ביי רכבל לויקטוריה פיק שוק הלילה בג'ורדן סימפוניה של אורות השיר טיין מי מי

יום  1 - יום ד'

נתב"ג ✈  בייג'ינג

נפגשנו בשעות אחה"צ של יום חמישי בנתב"ג והמשכנו בטיסת אל על   לבייג'ינג.

יום  2 - יום ה' - בייג'ינג

בייג'ינג סיור בארמון הקיץ ככר טיינאנמןהמתקנים האולימפייםרחוב ואנג פוג'ינג

ארמון הקיץ
מיד עם ההגעה לביג'ינג יצאנו בנסיעה לארמון הקיץ (לחצו כאן להרחבה)  ופוסעים במסדרון הארוך ושומעים על מעלליה של הקיסרית צה שה. (לחצו כאן להרחבה)
שומעים על
אגדת גשר הדרקון (לחצו כאן להרחבה)

המתקנים האולימפיים
בדרך חזרה מארמון הקיץ עצרנו להשקיף על המתקנים האולימפיים.
רחוב ואנג פוג'ינג
אחרי ארוחת הערב ממשיכים לשוק האוכל ומתרשמים שהסינים אוכלים כל דבר שזז: נחשים, עקרבים, תולעים...
בסמוך לשוק האוכל יש זמן להתרשם מהמדרחוב המפורסם של העיר ואנג פוג'ינג. עוד על ואנג פוג'ינג תוכלו לקרוא באתר. לחצו כאן.

יום  3 - יום ו' - בייג'ינג

מרכז רפואידרך התהלוכות החומה הסינית שוק המשי ארוחת ערב מופע קונגפו

מרכז רפואי
אחרי ארוחת הבוקר, אנחנו בדרך לחומה הגדולה. בדרך עוצרים להתרשם מהתרופות הסיניות בעזרתו האדיבה של מיסטר ואנג שלא חושש להחליק את ידו על שרשרת הברזל המלובנת. הכוויה שנוצרה חיש קל נעלמת אחרי שמרח עליה כמות הגונה של משחה.
דרך התהלוכות
אחרי שהתרשמנו מהתרופות אנחנו מגיעים לדרך התהלוכות בה התהלכו הסינים כאשר אפרסקים בידם כסגולה נגד הנשמות התועות המאיימות לפגוע במת. עצי ערבה בוכייה משני צידי הדרך מצלים על פסלי האבן הלבנים של החיות והאנשים, שהופקדו למשמר על הדרך ועל המשתתפים בתהלוכות.
החומה הסינית
טפסנו על החומה הסינית ב ג'ינשאנלינג  金山岭 Jinshanling . החומה היא אחת משבעת פלאי העולם החדש ואתר מורשת עולמית. חומה שאורכה הגיע למעלה מ-8,000 ק"מ ונבנתה במשך אלפי שנים.
מופע קונג פו

אחרי ארוחת הערב אנו חיש ממשיכים לתיאטרון האדום למופע הקונגפו המרשים Zhongguo wushu 中國武術. המופע מספר את סיפורם של הנזירים הלוחמים מבית שאולין.
המסר העובר לצופים הוא שהכל אפשרי בסין. ילד צעיר ועול ימים המסתתר עדיין תחת הסינר של אמו מגיע למנזר  ועולה בשביל התהילה עד שהוא הופך להיות אב המנזר.

יום  4 - יום שבת - בייג'ינג

מקדש השמיםשוק הפניניםככר טיינאמןהעיר האסורהגבעת הפחם חוטונג

מקדש השמים
אחרי ארוחת הבוקר יצאנו למקדש השמים בו  ראינו את מרכז היקום, בו
פעמיים בשנה כרעו ברך קיסרי סין ונשאו תפילה ליבולים טובים. בהמשך ראינו  את קיר ההד  המקיף את ההעתק של  מקדש התבואות והמשכנו בנסיעה לשוק הפנינים.המשכנו לככר טיין אנמן הככר הגדולה ביותר בעולם והשקפנו על המוזיאון הסיני, בית העם והמאוזלאום של מאו דזה טונג.

כיכר טיינאמן

העיר האסורה וגבעת הפחם
עברנו מתחת לתמונתו של מאו דזה טונג המתנוססת על הכותל הדרומי של העיר האסורה. במקום זה עמד מאו והכריז על סין החדשה, סין שתתפוס את מקומה הראוי בעולם שהשפיל אותה כל כך. נכנסנו לעיר האסורה דרך שער הצהרים (או -מן  午門) והתרשמנו מהמבנים היפים של שושלת מינג. יצאנו מהשער הצפוני של העיר האסורה, "שער העוצמה הנשגבת - Shénwǔmén 神武門 "  . נכסנו לפארק ג'ינגסאן  Jingshan 京山 וטפסנו במדרגות לעבר פסגתה של גבעת הפחם.
חוטונג

חוטונג הוא כינוי לאותן שכונות מגורים ובהם בתים קומתיים מתקופת השושלת האחרונה שושלת צ'ינג. המאפיין בתים אלו הוא אופן בנייתם בצורה של חצר שסביבה חדרי המשפחה. המשכנו לאחת משכונות החוטונג של העיר בה בקרנו בבית משפחה סינית וערכנו סיור ריקשות בשכונה ולאורך אגם Houhai 后海 , שבשנים האחרונות הפך להיות אתר הבילויים הלילי האולטימטיבי של בייג'ינג.

יום  5 - יום א'- בייג'ינג -שנגחאי

טיסה מבייג'ינג  ✈לשנגחאיבית הכנסתגני יו הרובע הצרפתימופע אקרובטיקה

אחרי ארוחת הבוקר אנו יוצאים לשדה התעופה של בייג'ינג וממריאים בטיסה של שעתיים שעות לשנגחאי העיר הגדולה ביותר בעולם.

בית הכנסת "אוהל משה"

מיד עם ההגעה אנו שמים פעמינו לרובע שבו התגוררו יהודים החל מהמאה ה-19 ומבקרים בבית הכנסת "אוהל משה". בחצר בית הכנסת שאינו פעיל  ומשמש כמוזיאון מוצגים בשני מבנים תמונות ומיצגים המספרים את הצלתם של יהודי אירופה שאף אומה לא הסכימה לקבלם כפליטים והם נקלטו בשנגחאי בשל מעמדה המיוחד.

גני יו והרובע הסיני

אנו ממשיכים לרובע הסיני בשנגחאי ומבקרים בגני יו. אלפי מבקרים גודשים את הרחובות והמבנים ששוחזרו ושוקמו והם משמרים את הדרה של העיר עוד מלפני היות סין קומוניסטית כאשר שנגחאי כונתה בצדק "פריז של המזרח". בגני יו נתקלנו באגמים רבים. במי האגם  שורצים דגים רבים  בשלל צבעים .וכאן המקום לספר שוב את השיח בין שני הפילוסופים הסינים בני המאה הרביעית לפני הספירה 莊子 Zhuangzi  ו- 惠施 Hui Shi . אומר ז'ונגצי לחברו : "ראה עד כמה הדגים נהנים". משיב לו חברו חווישי : "אתה לא דג . איך אתה יודע שהם נהנים?" .ז'ונגצי עונה לו : "אתה לא אני. ואיך אתה יודע איך דג מרגיש?". חווישי משיב: "אני לא אתה ולכן איני יודע מה שאתה יודע. מצד שני אתה בודאות לא דג וזה מוכיח שאתה לא יודע מה דג מרגיש"....

הרובע הצרפתי
אחרי ארוחת הערב יצאנו לרובע הצרפתי  新天地  Xīntiāndì  שבמשך שנים היה רובע עוני ובשנים האחרונות פונה מיושביו ושוקם מחדש בטוב טעם כשהוא משמר את המבנים המקוריים.

מופע האקרובטיקה

מופע האקרובטיקה המרהיב ובו מפגן מרשים של  אקרובטים ושיאו ב-  5 רוכבי אופנוע שועטים על אופנועיהם נדחסו לכדור ברזל  ודהרו בו במהירות לא תיאמן כאשר הם נוטלים את נפשם בכפם.

אחרי המופע פנינו ללינה במלוננו הולידיי אין.

הדובדבן שבקצפת -שנגחאי בלילה -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Icing on the cake - Shanghai Night -Ofek Olami,David Nethanel

יום  6 - יום ב'- שנגחאי -

המוזיאון העירוני תעשיית המשי-ג'ין מאורחוב ננג'ינג טיסה לשיאן

המוזיאון העירוני
ביקרנו במוזיאון העירוני ובסיור של שעה בקירוב התרשמנו מסגנונות הלבוש של השבטים השונים בסין, מסיכות פולחן ואביזרים ביתיים;סגנונות ריהוט וכלי בית מרהיבים;ציורים מרהיבים.
תעשיית המשי
אחרי הביקור במוזיאון אנו נוסעים למפעל משי . באגף המוזיאון מתוודעים לשלבי התפתחותו של טוואי המשי. על מדף התצוגה גסס לו זכר הפרפרים לאחר שהזדווג עם הנקבה....
מצויידים בשמיכות משי שינעימו את לילותינו ממשיכים לעבר הג'ין מאו.
מגדל תצפית ג'ין מאו
אנו עוברים לגדה המזרחית של נהר הואנג פו ומטפסים לקומה ה-88 של מגדל הג'ין מאו 金茂大厦 (מילולית:בניין שיגשוג הזהב) המתנשא רק לגובה של 420 מ'. נוף מרהיב של שנגחאי נשקף לעינינו. מהמגדל ראינו את המבנה הגבוה ביותר בסין ואחד הגבוהים בעולם המיתמר לגובה של 631 מ' !
רחוב ננג'ינג
אחרי ארוחת צהרים אנו מתוודעים לרחוב הקניות החביב על תיירים וסינים כאחת: מידרחוב ננג'ינג.
הבקור ברחוב ננג'ינג מוכיח שהביטוי  "אם לסבתא היו גלגלים..." הוא נכון. הרוכלים הזריזים הציעו גלגליות גם לסבתות שבינינו. ואלו - קנו...מצויידים בגליגליות במחיר של 20 יואן (לנכדים כמובן....).

טיסה לשיאן ✈

יום  7 - יום ג'- שיאן

חיילי הטרקוטההרובע המוסלמיחומת שיאןמופע טאנג

חיילי הטרקוטה
בטרם נבקר באתר חיילי הטרקוטה ביקרנו במקום בו יכולנו להתרשם כיצד הכינו את חיילי הטרקוטה. ולצלם אותם מקרוב.
ראינו את הסרט המרשים ב-360 מעלות על חיילי הטרקוטה ועל הקיסר צ'ין. ביקרנו בפיר 1 והתרשמנו מהעוצמה של חיילי הטרקוטה הניצבים על משמרתם במסדרונות האינסופיים. ראינו את עקבות השריפה הגדולה שחוללו המורדים ואשר בדיעבד שימרה את חיילי הטרקוטה. ביקרנו בפירים שניים  ושלוש וראינו כיצד שוחזרה מרכבתו של הקיסר.
הרובע המוסלמי
כ- 20,000 מוסלמים מתגוררים ברובע זה ברציפות מהמאה השמינית. קומפלקס המבנים של המסגד של שיאן הוא דוגמא להשפעת הארכיטקטורה הסינית על בניית המסגדים.שוטטנו בשוק המזרחי הגדול המקיף את המסגד.
חומת שיאן
חומת שיאן הוכרזה כאתר מורשת עולמית בשנת 2008. החומה משתרעת על שטח של 36 קמ"ר. אורכה של החומה הוא 14 ק"מ והיא מתנשאת לגובה של 12 מ'. במקומות רבים רוחבה כ-14 מ'.
מופע טאנג דיינסטי
שושלת טאנג היא השושלת המזוהה ביותר עם שיאן שהייתה בירת הממלכה בתקופת שושלת טאנג.

יום  8 - יום ד'- סצ'ואן

טיסה משיאן לצ'נגדו✈ ■ בסיס הפאנדה הרובע העתיק של צ'נגדו

משיאן טסנו  לצֶ'נְגְדוּ בירת מחוז סְה-צְ'ווַאן  , (בסינית  סְה-צְ'ווַאן  = ארבעת הנהרות  四川 Sìchuān  ). שפע המים והאקלים חברו יחדיו ויצרו את המחוז החקלאי הפורה והמאוכלס ביותר בסין. לראשונה בטיול נתקל בשדות אורז ובמטעי תה.

בסיס הפאנדה בצ'נגדו
כל דובי הפאנדה בעולם שייכים לסין. סין מחכירה דובי פאנדה (למי שיכול להרשות לעצמו). דמי החכירה הם מיליון דולר לשנה וההתחייבות היא ל-10 שנים. ראינו שמונה פאנדה הפזורים ברחבי בסיס המנסה להעניק לפאנדות כמה שיותר תנאים טבעיים.
הרובע העתיק של צ'נגדו
צ'נגדו היא בירת סצ'ואן והיא עיר המשמשת הן כמרכז שיווק חקלאי גדול והן כביתן של תעשיות הרכב הסיניות. הרובע העתיק בסין הוא אחד מאזורי העיר בהם שוקמו ונבנו מחדש בתים מתקופת הושלת האחרונה - שושלת צ'ינג.
נסיעה לאמשאן.
המשכנו בנסיעה בלב איזורים חקלאיים דרומה לכייון לשאן המשמשת מרכז עלייה לרגל בודהיסטי. הנוף ברובו משתנה לנוף מישורי של שדות הטובלים במים וירק.

יום  9 - יום ה' - אמיישאן-לשאן-צ'נגדו

ביקור במקדש הבודהה של עשרת אלפים השנים נסיעה ללשאן לתצפית על הבודהה הגדול בעולם צ'נגדו

מקדש בודהה של עשרת אלפי השנים
ראשיתו של מקדש בודהה של עשרת אלפי השנים המוכר בשם ואנאניין שי  万年寺 Wànnián sì היא כבר במאה ה-4 בתקופת שושלת ג'ין והוא המקדש העתיק הפעיל על הר אומיי, אחד מארבעת ההרים הקדושים לבודהיסטים ברחבי סין ואשר הוכר כאתר מורשת עולמית ב-1996.

פסל הבודהה היושב הגדול בעולם  乐山大佛 Lèshān Dàfó
פסל ענק חצוב באבן חול אדומה ונמצא במפגש שלוש נהרות: מין דאדו וצ'ינגיי. בנייתו החלה בשנת 713 והסתיימה אחרי 90 שנה ב-803. את הרעיון לבניית הפסל יזם נזיר בודהיסטי בשם האיטונג לאחר שמפגש הנהרות שצף וקצף ויצר מים סוערים שהטביעו ספינות רבות. הרעיון של הנזיר שפסל בודהה הרגוע ישכך את חמת המים הסוערים. כך או אחרת שברי האבן הרבים בעת הבנייה מרובת השנים שינו את מאזן הזרימה בנהר והסערות פסקו.
הפסל הוכר בשנת 1996 על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמית. הפסל מתנשא לגובה של 71 מ' אורך ראשו 14.7 מ' ורוחבו 10 מ'.

יום  10 - יום ו' - יאנגשו

שייט בנהר הלי סיור ברכבי שטח בשטחים החקלאיים עץ הבניאן השוק של יאנגשו

שייט בנהר הלי
מיד עם ההגעה משדה התעופה  אנו נוסעים לשיינפינג עולים על ספינה ויוצאים לשייט בנהר הלי. משני עברי הנהר ניבטים אלינו ההרים שהטבע עיצב בהן צורות ודמויות כיד הדמיון הטובה עליו. כאן היה גם המפגש עם הקורמורנים. הקורמרון הגיבור הטרגי של מלחמת המפרץ הראשונה  ממלא כאן תפקיד דייג. הדייגים הסינים כורכים חבל לרגליו וחובקים את גרונו באזיקון.  הקורמרון מיטיב לראות את הדגים במים. כאשר הקורמרון תופס דג במקורו הוא אינו יכול לבלוע אותו כי האזיקון מונע זאת. כאשר הדג במקורו הוא מהדס לעבר הדייג אשר מוציא חיש קל את הדג וכאות הוקרה לקורמרון על מאמציו הוא מפצה אותו בדגיגונים. כאשר הקורמרון גדל אין כבר צורך לקשור את רגליו הוא נשאר מרצונו בחברת הדייג וממשיך לדוג עבור הדייג. דוגמא מובהקת לסימביוזה.
רכבי שטח
יצאנו בשלושה רכבי שטח המובילים אותנו בין בתי האיכרים שבשנים האחרונות שינו את ייעודם והפכו לצימרים ובתי הארחה. אנחנו מבקרים בבית אחת המשפחות ורואים כיצד טוחנים את פולי הסויה.
אנו ממשיכים לטייל בכפר. על כל דלת בית, כרזה אדומה המספרת לנו  בסינית כמובן את ייחוסו של בעל הבית. כאשר נתקלים בכרזה לבנה, משמע הבית שרוי באבל.כאות לאבל תולים מעל המשקוף ראי שבור.

אבן ריחיים לטחינת פולי סויה -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - A mill for grinding soybeans -Ofek olami,David Nethanel

אבן ריחיים הטוחנת את פולי הסויה שהם פריט מזון בסיסי אצל הסינים.

הדובדבן שבקצפת -שנגחאי בלילה -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל -Icing on the cake - Shanghai Night -Ofek Olami,David Nethanel
עץ הבניאן
אנו ממשיכים לשמורת עץ הבניאן שגילו המופלג קצת יותר מאלף וארבע מאות שנים. מתקופת שושלת סווי.הוא נמצא על גדת נהר ג'ין באו. עץ הבניאן הוא עץ פיקוס. הוא התחיל את חייו כאפיפט (צמח החי כטפיל על עץ אחר) ובהדרגה הוא שולח שורשי אוויר המגיעים לקרקע, נאחזים בה ושוב מטפסים אל על.
עץ הבניאן ביאנגשו מיתמר לגובה של 17 מ' ומכסה שטח של 1,000 מ"ר.

יום  11  שבת -גוולין
 מפעל הבמבו ■ פסגת יאשו  ■ מערת חליל הסוף  ■ שייט ארבעת האגמים

מפעל הבמבו
המדענים הסינים הצליחו להפיק מצמח הבמבו סיבים טבעיים דקיקים אותם מנצלים לשימושים שונים כמו בגדים, מטליות ניקוי ואביזרים אחרים סופגי ודוחי מים.הייחוד של הבגדים שהם אינם סופגים את ריח הגוף והזיעה ולכן הגרביים,החולצות והתחתונים הם נטולי ריח.
פסגת יאשו
הר יאשו מתנשא לגובה של 900 מ' ומפסגתו ניתן לצפות על הרי גוולין. המזל האיר לנו פנים טפסנו ברכבל אל מרומי ההר שערפל כבד כיסה את הפיסגה. וכבמטה קסם, בהיותנו במרומי ההר,יד אלמונית קרעה חלון בחשרת העננים ואיפשרה לנו לחזות בנוף המרהיב.

מערת חליל הסוף
אנו ממשיכים בסיור ופנינו מועדות למערת נטיפים - מערת חליל הסוף. לסינים יש מערות רבות לכן לא אכפת להם להאיר את המערה בשלל אורות צבעוניים ,מה שפוגע בנטיפים ובזקיפים. הבלייה הקרסטית יצרה צורות מיוחדות. מיד בכניסה מקדם את פנינו אריה.
מערת הנטיפים פתוחה למבקרים למעלה מ1,200 שנים כבר בתקופת שושלת טאנג. גיל המערה הוא 180 מיליון שנים.

שייט בארבעת האגמים

גשר הזהב בטיילת ארבעת האגמים,גוולין -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל- Golden Bridge promenade four lakes Guilin - Horizon International, David Nethanel

יום  12  יום א'  -גוולין מקאו
 רכבת לגוואנז'ו ■ גואנז'ו ■  מקאו

נסענו במשך שלוש שעות מגוולין לגואנז'ו כאשר אנו חולפים בדרך לצידי שדות אורז ובריכות דגים.
גואנז'ו
  גואנז'ו -Guǎngzhōu 广州 גואנז'ו העיר השלישית בגודלה בסין אחרי שנגחאי ובייג'ינג. במרחב המטרופוליטני מתגוררים כ-24 מיליון תושבים. אחת מחמשת ערי הנמל הסיניות שהפיכתן לערים אכסטריטוריאליות נכפתה על סין בחוזה ננג'ינג ב-1842. העיר כונתה, ובצדק "השער הדרומי לסין".
בקרנו באחוזת משפחת משפחת צ'ן שנבנתה בשלהי המאה ה-19 בשלהי שושלת צ'ינג. המשכנו לשוק הסיני ומשם קצרה הדרך למקאו.
מקאו
אחרי שצלחנו בקלות ובהצלחה את מעבר הגבול היבשתי בין סין למקאו שמנו פעמינו למלון ונציה במקאו שבו נמצא הקזינו הגדול ביותר בעולם והוא בבעלותו של מיודענו איל ההון שלדון.

יום  13  יום ב' -גוולין מקאו
 מקאומעבורת להונג קונג מפרץ אברדין ריפלס ביי ויקטוריה פיק שוק הלילה

מקאו
מקאו היא מושבה פורטוגזית לשעבר שראשיתה באמצע המאה ה-16 ויושבה בפורטוגזים שחכרו את שטחה מסין החל משנת 1670. העיר שיגשגה כנמל וכשער לסין עד לפתיחת נמל ויקטוריה בהונג קונג באמצע המאה ה-19. החל משנת 1967 ישנו משטר דה-פקטו של סין במקום. חילופי השלטון בפורטוגל ב-1974 הובילו לנכונות לוותר על מקאו אך הסינים לא היו מוכנים לקבלה. רק ב-1999 לאחר שנחתם ובוצע ההסכם עם בריטניה לגבי הונג קונג, הוכרה מקאו כשטח מינהלי סיני מיוחד.
אוכלוסיית מקאו מונה כ-600 אלף איש והיא משתרעת על שטח של 30.3 קמ"ר. ב- 1912 שטחה היה 11.6 קמ"ר. יובשו כ20 קמ"ר של שטח בים. מקאו היא המדינה הצפופה ביותר בעולם!
במקאו ביקרנו במקדש א-מה, האתר אליו הגיעו ראשוני הפורטוגזים. המשכנו למגדל התצפית של מקאו וממנו ניתן היה להתרשם מעבודות ייבוש הים.
המשכנו לרובע העתיק של מקאו שהוכר כאתר מורשת עולמית ובו ראינו את הפאסדה של כנסיית מריה הקרוייה בטעות סנט פול, המשמר את המנזר של סנט פול שהיה במקום.
המשכנו לעבר ככר הסנדו בו מרוכזים מבני השלטון הפורטוגזים ומשם במעבורת להונג קונג.
מפרץ אברדין
יצאנו לשייט במפרץ אברדין בו ראינו את המסעדה הצפה הגדולה ביותר בעולם.בשייט ראינו את סירות הסאמפן 三板sam pan   (מילולית = שלוש לוחות עץ ) . בשנות החמישים, הגיעו מאות אלפי מהגרים סינים שנמלטו מסין הקומוניסטית. רבים מהם התגוררו בסירות סאמפן כאלו וגדשו את המפרץ.
ריפלס ביי
מפרץ ריפלס הוא מפרץ הנמצא בדרום האי הונג קונג ובו מקדש מקומי Tin Hua , אחד הגדולים בהונג קונג ובו מוצב פסלה של מזו האלה המוקדשת ליורדי הים ולדייגים.

רכבל לויקטוריה פיק
קו הרכבל נחנך במאי 1888 והופעל באמצעות מנוע קיטור.בשנת 1926 הוחלף למנוע חשמלי. משנת 1989 יש שתי קרוניות המסוגלות לשאת 120 נוסעים בכל קרון. משנת 2009 נוסעים כ-4 מיליון נוסעים מידי שנה וכ-11,0000 מידי יום.
אורך הרכבל הוא 1368 מ' והיא עולה בשיפוע ממקסימלי של 48%. מהירות הנסיעה עומדת על 5 מ' בשנייה. משך הנסיעה בכבל הוא כחמש דקות.
שוק הלילה בג'ורדן
שוק הלילה ברחוב טמפל אחת האטרקציות התיירותיות של הונג קונג

יום  14 יום ג' -הונג קונג
 יום חופשי בהונג קונג ■ סימפוניה של אורות■

סימפוניה של אורות
  יצאנו לטיילת הצופה מקאולון לעבר הונג קונג כדי לצפות במופע היומי של אורות.המופע החל בשנת 2007 במלאת 10 שנים לקץ השלטון הבריטי בהונג קונג.

יום  15  יום ד'  -הונג קונג - תל אביב

הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:

תגובות הגולשים

01. טיול לסין / אירית ועוזי (20/06/2016)