מקסיקו,גואטמלה ובליז

פברואר 2016
שלושה שבועות בהם התוודענו לתרבויות המרתקות של מרכז אמריקה. טיילנו בשלוש מדינות: מקסיקו,בליז. טפסנו על פירמידות, שטנו באוקיינוס האטלנטי,בנהרות באגמים ובתעלות. ראינו אינספור שווקים ססגוניים. נחשפנו לטקסים מיוחדים.

מקסיקו,גואטמלה ובליז-אופק עולמי,דוד נתנאל- Ofek Olami,David Nethanael

מסלול הטיול
 מקסיקו סיטי ◄ טוקסטלה◄קניון סומידרו◄ סן קריסטובל דה לס קסאס ◄זינאקנטן◄צ'מולה◄חמשת האגמים ◄קצלטנאנגו◄צוניל  ◄ אלמולנגה◄ אגם אטיטלן◄ סנטיאגו דה אטיטלן◄ סן אנטוניו ◄ צ'יצ'יקסטנאנגו ◄אנטיגואה◄קירוגואה  ◄פוארטו באריוס◄לוינגסטון◄ריו דולסה◄ פלורס◄בליז ◄פלורס◄טיקאל ◄בונמפאק◄פאלנקה ◄קמפאצ'ה◄אושמאל◄סלסטון◄מרידה ◄צ'יצ'ן איצה◄קנקון◄שקרט◄קנקון◄פריס◄ת"א

מפתח לחיפוש - לחצו על הערך כדי לקרוא בהרחבה

מקסיקו וגואטמלה
 כיכר שלוש התרבויות בזיליקת הבתולה מגוודלופהטאוטיווקאן פלאסה גריבלדי סוצ'ימילקו ספריית האוניברסיטה האיצטדיון האולימפי מוזיאון דולורס סוקאלו קניון סומידרו השוק של סן קריסטובל דה לאס קסאסמוזיאון התרופות האינדיאניסן חואן צ'מולהמונטהבייואגם אטיטלןצ'יצ'יקסטננגוקיריגואהפוארטו באריוסלוינגסטוןפלורס טיקאל בליז לאמניי נהר אסומסינטהבונאמפקפאלנקהקאמפצ'ה אושמאלשמורת סלסטוןצ'צ'ן איצהשקארט■

יום   1   יום ג'
ת"א✈ פריס  מקסיקו סיטי

נחתנו בצהרים בפאריס וממנה המשכנו במטוס איירבס 380  (בטיסת הבכורה של מטוס הנוסעים הגדול ביותר בעולם בטיסה מפריז למקסיקו!) .
הגענו ללינה במלון קסה בלנקה.

יום 2   יום ד'

כיכר שלוש התרבויות
אחרי ארוחת הבוקר יצאנו  לעבר ככר שלושת התרבויות Plaza de las Tres Culturas . שלוש התרבויות מייצגות את התרבות הטרום-היספאנית של טנוצ'יטיטלאן, העיר שקדמה למקסיקו סיטי ,את התרבות הספרדית המיוצגת על ידי מבנה הכנסייה הקתולית ע"ש סנטיאגו והתרבות השלישית  היא התרבות של מקסיקו העכשווית המיוצגת על ידי מגדל טלאטלולקו Torre de Tlatelolco שנבנה לפני 50 שנה ושימש עד לפני כעשור כבניין משרד החוץ. התרשמנו משרידי המקדשים והבמות של האצטקים.
בזילקת הבתולה מגוודלופה
המשכנו ל basilica de guadalupe בסיליקת הבתולה מגוודלופה. זהו האתר הקתולי החשוב ביותר בחצי הכדור המערבי.מיליוני מאמינים גודשים את הכנסייה מידי שנה בעיקר סביב ה-12 בדצמבר.
כנסיית גבירתנו מגוודלופה היא כנסייה הנמצאת בצפון מקסיקו סיטי ונבנתה על ראש גבעת טפיאק במקום שבו מאמינים התגלתה לחואן דייגו קווטלטטואטצין Juan Diego Cuauhtlatoatzin בשנת 1531.
הכנסייה המודרנית נבנתה בין השנים 1974-1976 על ידי הארכיטקט פדרו רמירז ואסקז וצורתה מנציחה את הגלימה של חואן שעליה נתגלתה דמותה של הבתולה. הגלימה שמורה בתוך הכנסייה. הכנסייה תוכננה בצורה מעגלית וקוטרה מאה מ', כך שמכל נקודה בכנסייה ניתן לראות את הגלימה. אולם הכנסייה יכול להכיל עד 10,000 מאמינים. שבעת השערים לבזיליקה מסמלים את שבעת שערי ירושלים השמיימית.
טאוטיווקאן
המשכנו לטאוטיוואקאן Teotihuacan.   טאוטיוואקן היא העיר הגדולה ביותר ביבשת אמריקה (צפונית ודרומית) מהתקופה הטרום-קולוניאלית. חורבות העיר נמצאים כ-40 ק"מ צפון-מזרחית למקסיקו סיטי. העיר הוכרזה כאתר מורשת עולמית בשנת 1987. שם העיר ניתן לה על ידי האצטקים כמה מאות שנים אחרי חורבנה ומשמעו "מקום הולדת האלים". העיר הגיעה לשיאה בין המאות השנייה לחמישית לספירה.

ובקרנו במקדש הפרפרים והיגוארים. הלכנו ב"דרך המתים" ,טפסנו על פירמידת הירח ופירמידת השמש ומקדש קצלקואטל.
עייפים ומרוצים שבנו למלון קסבלנקה Casablanca.

פלאסה  גריבלדי
בערב יצאנו לכיכר גריבאלדי  Plaza Garibaldi ליהנות מתזמורות המאריאצ'י.עד 1920 שם הכיכר היה סנטה ססיייה. שם הכיכר שונה ל"יככר גריבלדי" בעקבות תמיכתו של לוחם החירות האיטלקי גריבלדי במרד המקסיקני שהוביל לנפילתו של הרודן פורפיריו דיאס. הכיכר הפכה בשנות ה-30 של המאה ה-20 ל"מכה" של מוסיקת המאריאצ'י.

יום 3   יום ה'
מקסיקו סיטי

יום 2,מקסיקו סיטי

מסלול היום השני במקסיקו סיטי

סוצ'ימילקו
אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לסיור במקסיקו סיטי ושמנו פעמינו אל הגנים הצפים בסוצ'מילקו  Xochimilco -"שדה פרחים". התעלות בהם שטנו הוכרזו בשנת 1987 כאתר מורשת עולמית. השייט בתעלות מתבצע באמצעות כ-200 סירות מיוחדות דמויות גונדולות והן נקראות trajineras טרכינראס. במים נמצאים מינים אנדמיים של בעלי חיים והמפורסמת שבהם היא "האמביסטומה המקסיקנית" כ-40% ממיני הצפורים הנודדות במקסיקו חולפות בסוצ'ימלקו. נגני המאריאצ'י בסירות מיוחדות הנעימו את שהותנו בצלילים בלתי נשכחים.
ספריית האוניברסיטה
ספריית האוניברסיטה נבנתה בין השנים 1950-1956 כאשר שלושה ארכיטקטים מנצחים על בנייתה:חואן אוגרמאן,גוסטבו מריה סבדרה,וחואן מרטינז דה וואלסקו.הפסיפס שעל קירות הספרייה הוא אחד הגדולים בעולם ומציג מוטיבים מההיסטוריה של מקסיקו. בשנת 2007 הוכרז המבנה כאתר מורשת עולמית.

האיצטדיון האולימפי
המשכנו לעבר האיצטדיון האולימפי Stadio olimpico . האיצטדיון האולימפי האוניברסיטאי נבנה בשנים 1950-1952 ובו כ-76,000 מושבים.
ומבני  אוניברסיטת UNAM וראינו את בניין הספריה הלאומית המקסיקנית שהוא אתר מורשת עולמית Biblioteca Central   .

המשכנו לעבר אחוזת דולורס אולמדו    Museo Dolores Olmedo כדי לראות ציורים של דיאגו ריברה.
מוזיאון דולורס

מוזיאון דולורס שוכן באחוזת דולורס אשר בדרום מקסיקו סיטי. אשת העסקים אולמדו דולורס רכשה את החווילה ב-1962 ואשר בשנת 1994 נתרמה למדינה. היא תרמה את כל 6,000 פריטי האוסף הטרום-היספאני שלה. אוסף התמונות כולל 145 תמונות של דייגו ריברה ו-25 של פרידה קאלו. דייגו ריברה היה חבר ילדות של אולמדו והיא מככבת בתמונות רבות שלו.

שבנו למלוננו קסה  בלנקה.

יום 4   יום ו'

סוקאלו
לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לסיור במקסיקו סיטי בו ומיד שמנו פעמנו לסוקלו Zocalo  , הכיכר המרכזית של מקסיקו סיטי, עליה חולשים בניין הקתדרלה המטרפוליטנית וארמון הנשיאות Palacio de Gobierno de México  .
ראינו את השרידים המרשימים של הטמפלו מיור,המקדש האצטקי הקדום.ראינו את הקתדרלה המטרופוליטנית Catedral metropolitana והתענגנו על הליכה במידרחוב  ה-5 בפברואר Calle de 5 febroro המוביל לעבר palacio de bellas artes ארמון האומנויות היפות. הגענו לככר האומנויות היפות  plaza de las bellas artes הנמצאת למרגלות הטורה לטינו אמריקנה  torre latinoamericana   .
המשכנו לעבר משרד החינוך בו ראינו ציורי קיר מרשימים של דיאגו ריברה.
המוזיאון האנטרופולוגי של העיר
המשכנו אל המוזיאון האנתרופולוגי של העיר.
המשכנו לעבר שוק השבת Bazaar del sabado , שוק סן אנחל, הגדוש מטיילים רבים המשוטטים בין הדוכנים הססגוניים הרבים. המשכנו בנסיעה לאורך שדרות הרפורמה חצינו את Bosque de Chapultepec יער צ'פולטפק בואכה שכונת לומס, שכונת הוילות והארמונות של עשירי העיר והמדינה. המשכנו לעבר כיכר הרפובליקה לידה נמצא מלוננו, מלון קסבלנקה.

יום   5   יום שבת
מקסיקו סיטי ✈ טוקסטלה  צ'יאפה דל קורסו קניון סומידרו סנט קריסטובל דה לס קסאס

✈ יצאנו בטיסת פנים לטוקסלה בירת חבל צ'יאפס. עם ההעה נסענו למלון מאריוט לאכול ארוחת בוקר כיד המלך.
נסענו לצ'יאפה דל קורסו העיירה בה השתמרו גשר עתיק מהתקופה הקולוניאלית ובתי העיירה גם הם שמרו על חזות עתיקה.
קניון סומידרו
המשכנו בנסיעה לעבר נהר הגריכ'אלווה Río Grijalva  והגענו לחלקו הקניוני של הנהר, לקניון סומידרו  Cañón del Sumidero
בשייט אפשר היה להתרשם מקירות הקניון הזקופים והמגיעים עד לגובה של 1,000 מ!
ראינו אנפות, נשרים,קופים ותנינים אמיתיים.
קניון סומידרו נוצר בנהר גריכ'אלווה לפני 35 מיליון שנים באותה תקופה בה נוצר הגרנד קניון בארה"ב. קירות הקניון התלולים נפרשים על פני 13 ק"מ ומגיעים לגובה של 1,000 מ'.  בקצהו הצפוני של הקניון נמצא סכר צ'יקואסן היוצר אגם בנהר וכן תחנת כח הידרואלקטרית ובה שלושים גנרטורים עם יכולת ייצור של 4,000 מגוואט (  כ- ⅓ מיכולת ייצור החשמל בישראל). בקניון יש כ-30 אשדות וחמישה מפלים המפורסם במפלים הוא   מפל עץ חג המולד. הקניון מושך תיירים רבים והוא האתר השני המתוייר בצ'יאפס.

אחרי הצהרים הגענו לסן קריסטובל דה לאס קסאס.

יום 6
  סאן קריסטובאל דה לאס קסאס ◄  זינאקנטאן ◄ צ'מולה ◄ סאן קריסטובאל  דה לאס קסאס

מסלול היום הששי של הטיול מסן קריסטובל לקניון סומידרו,לסן חואן צ'מולה וזינקנטן.
השוק של סן קריסטובל דה לאס קסאס
ממלוננו פלאז'ה יצאנו בהליכה לעבר השוק של סן קריסטובל דה לאס קסאס. חלפנו על פני הדוכנים בהם הוצגו לראווה גרעיני שעועית בשלל צבעים וגדלים. בהמשך להם גרעיני תירס גם הם בשלל צבעים. ראינו עגבניות קטנות בגודל עגבניות שרי אך ירוקות למראה. גם לעופות כאן יש גוון צהוב מיוחד, עדות לתירס המשמש כמזונן היחיד.ראינו שלל דוכנים המציגים נרות צבעוניים.
מוזיאון התרופות האינדיאני
המשכנו לעבר מוזיאון התרופות האינדיאני בו ראינו סרט וידאו המספר את סיפורה של מיילדת בכפרי האינדיאנים ולמדנו על רבות על הטקסים האופפים לידה אינדיאנית.

סן חואן צ'מולה
המשכנו לכפר סן חואן צ'מולה San Juan Chamula ובו נכנסנו לכנסייה המקומית. רצפת הכנסייה מכוסה בעלי אורן הקדוש לאינדיאנים והוא נחשב כסמל לאלמוות ועוצמת החיים. סביב לכתלים פסלי הקדושים כאשר הם עטורים פרחים רבים. על הרצפה יושבות משפחות מסביב לנרות צבעוניים.ראינו טקסי ריפוי בכנסייה המקומית.

זינקנטאן
המשכנו בנסיעה בשטחים חקלאיים של הכפר Zinacantan סינאקנטאן בו התוודענו ללבוש המקומי.
חזרנו לסן קריסטובל ללינה.

יום   7   יום ב'
סאן קריסטובל דה לאס קסאס ◄ שלושת האגמים ◄ קצלטנאנגו

הדרך מסן קריסטובל דה לס קסס לקצלטננגו בגואטמלה
מסלול היום השביעי - מסן קריסטובל לעבר האגמים ומשם דרך מעבר הגבול במסייה לקצלטננגו

ביקור האפיפיור בסנט קריסטובאל כפה עלינו השכמה מוקדמת. בטרם הפציע השחר עם אריזות ארוחת בוקר עזבנו את העיר ונסענו דרומה לעבר מעבר הגבול במסייה La Mesilla ועברנו את הגבול לגואטמלה. הדרך ההררית מתפתלת בין מטעי קפה ותירס.
מונטהבייו
בדרך לגואטמלה נסענו לפארק הלאומי במונטהבייו
El Parque Nacional Lagunas de Montebello טיילנו בין שלושת האגמים הסמוכים לגבול בין שתי המדינות.
לעת לילה הגענו למלוננו Bonifaz בוניפאס בקצלטנאנגו לארוחת ערב וללינה.

יום   8   יום ג'
קצלטנאנגו ◄ צוניל ◄ אלמולונגה◄ פנאחצ'ל -אגם אטיטלן

סיור באזור קצלטננגו והמשך דרך סן פרנציסקו אלטו וסנט אנדרס לפנחצ'ל

מסלול היום השמיני של הטיול סיור באזור קצלטננגו ובהמשך לפנחאצ'ל

אחרי סיור קצר בקצלטנאנגו יצאנו לעבר השטחים החקלאיים באזור אלמולונגה Almolonga והתרשמנו ממהשוק המרשים ומהכפריות העטויות בלבוש צבעוני ומוכרות את מרכולתן בשוק הפתוח. ראינו את עבודת הכפיים של החקלאים. המשכנו לצוניל Zunil ובקרנו בבית הקברות הצבעוני. המשכנו לכפר סנט אנדרס san andrés , בו ראינו את הכנסייה בעלת החזית הצבעונית. המשכנו לעבר"המכבסה" ב Cuatro caminos קווטרו קמינוס בה ראינו את נשות הכפר מכבסות ו"מתכבסות".  המשכנו לעבר Sololá סולולה , עיירת המחוז של אגם אטיטלאן בה ראינו את שדרת ישראל Avenida de Israel. המשכנו למלוננו Porto del lago אשר בעיירה Panajachel פנחאצ'ל אשר על גדות האגם.

יום   9   יום ד'
פנאחצ'ל ◄סנטה קתרינה פלופו◄  סן אנטוניו פלופו סנטיאגו דה אטיטלן פנאחצ'ל

מסלול היום ה-9 שייט מפנחצ'ל לסן אנטוניו פלופו ומשם לסנטיאגו דה אטיטלאן ומשם חזרה לפנחצ'ל

אחרי ארוחת הבוקר הפלגנו מפנאחצ'ל לסן אנטוניו בו התוודענו ללבוש המקומי ותצפתנו ממרומי הכנסייה אל עבר אגם אטיטלאן. המשכנו לסנטיאגו דה אטיטלן. אחרי שהעפלנו לקצה הכפר הגענו לביתו של מאשימון, שעד היום מתקיימים בו טקסים מוזרים. בקרנו בקתדרלה וראינו את השוק המקומי.
אגם אטיטלאן
אגם אטיטלאן הוא האגם העמוק ביותר במרכז אמריקה. עומקו מגיע לכ-340 מ'. שטחו 130 קמ"ר כ-¾ משטחה של הכנרת. רוחבו כ-10 ק"מ ואורכו כ-18 ק"מ. האגם מוקף בהרים תלולים ומדרום לו מתנשאים שלושה הרי געש: הר הגעש אטיטלאן המיתמר לגובה של 3,535 מ', הר הגעש טולימאן 3,158 מ' וסן פדרו  3,020 מ'  .
האזור בו נמצא האגם היה עד לפעילות וולקנית שהחלה לפני כ-11 מיליון שנים ומאז חווה האיזור ארבע תקופות בהן התמוטטו הרי הגעש. תקופת ההתפרצות האחרונה החלה לפני כ1.8 מיליון שנים ובשיאה נוצרה הקלדרה הנוכחית שעומקה הגיע לכ-600 מ'. באחת ההתפרצויות של הרי הגעש כוסה שטח בהיקף של כ-6 מיליון קמ"ר מפלורידה עד אקוודר באפר געשי.
סביב האגם שוכנים מספר כפרים ובהם מתגוררים צאצאים של שבטי מאיה שונים. הגדול בכפרים הוא סנטיאגו דה אטיטלאן.

יום   10   יום ה'
אנטיגואה

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לכיוון צ'יצ'יקסטננגו אליה הגיעו ב..אוטובוס מקומי צבעוני.
הגענו אל העיר:
גולת הכותרת של היום  הטקס השאמני עם פאולה האינדיאנית בצ'יצ'יקסטנאנגו. אוחזי ידיים סביב המדורה למדנו על עולם האלים האינדיאיני. ולקינוח שוטטנו באינסוף דוכנים ססגוניים ונשים אינדיאניות בלבוש מסורתי בשלל צבעים, הגודשות את השוק את השוק המיוחד של צ'צ'יקסטננגו.
צ'יצ'יקסטננגו
צ'יציקסטננגו היא עיירת שוק מפורסמת בדרום-מערב גוואטמלה. בעיירה מתגוררים כ-45,000 תושבים כמעט כולם צאצאים של שבטי המאיה.העיירה התפרסמה בשל השוק הססגוני שלה המתקיים בימי ראשון וחמישי.במרכז השוק נמצאת כנסיית סן תומאס שנבנתה על חורבותיו של מקדש טרום-היספאני. 18 מדרגות, המייצגות את 18 חודשי השנה  בתרבות המאיה מובילות לשער הכניסה לכנסייה. בדרך כלל יושבות מוכרות הפרחים על מדרגות אלו  והעשן המיתמר מהקטורת במדרגה הראשונה אופף את הבאים אל הכנסייה.

לעת ערב הגענו לאנטיגואה ובה אחרי ארוחת הערב ראינו הקשת המפורסמת של העיר Arco de Santa Catalina  -קשת סנטה קטלינה. המשכנו לעבר פלסה דה ארמס, הכיכר המרכזית של העיר וראינו את הקתדרלה, בית העיריה וארמון המושלים. השלמנו את סיורנו בביקור בכנסיית מרסד.

יום  11   יום ו'
אנטיגואה◄קיריגואה◄  פוארטו באריוס
יצאנו מאנטיגואה לכיוון דרום מזרח לעבר האוקיינוס האטלנטי. נסענו לאורכו של נהר מוטאגווה Río Motagua המשמש כגבול בין גוואטמלה והונדורס וגם קו שבר גיאולוגי בין שני לוחות טקטוניים. הנהר שימש נתיב תחבורה חשוב בתקופת המאיה ובו הועברו אבני הג'ד. עוד על נהר מוטאגווה קראו באתר
קיריגואה
הגענו לקיריגואה ששכנה על גדת נהר מוטאגווה והיא סחרה עם הערים השכנות.בקיריגווה ראינו את האסטלות הגדולות. העיר שיגשגה בתקופה הקלאסית של המאיה. באתר נמצאה אסטלה מונוליטית שגובה 10 מ' והיא שוקלת 60 טון, האסטלה הגדולה ביותר שנתגלתה עד כה מתרבות המאיה. בשנת 1981 הוכרזה קיריגואה כאתר מורשת עולמית .
לעת ערב הגענו למלוננו בפוארטו באריוס.
פוארטו באריוס
עיר נמל בגואטמלה לחופי הים הקאריבי.העיר הוקמה בסוף המאה ה-19 והיא על שמו של נשיא גואטמלה.בעיר מתגוררים כ-40,000 תושבים מרביתם בני הגאריפונה.

יום   12   שבת
פוארטו באריוס◄לווינגסטון◄  ריו דולסהפלורס
לווינגסטון
אחרי ארוחת הבוקר יצאנו בשייט אל לווינגסטון הנמצאת בפתחו של הריו דולסה.מיד עם הירידה מהסירה נתקלנו באוסף יפהפיות מקומיות שבאו לתחרות מלכת היופי המקומית.
לווינגסטון מונה כ-16,000 תושבים ושוכנת בפתחו של נהר הריו דולסה הנשפך לים הקריבי. מרבית תושבי העיירה הם בני הגאריפונה,צאצאי עבדים נמלטים ואינדיאנים משבט קאריב.

יום   13   יום א'
פלורס◄טיקאל ◄  פלורס
פלורס
פלורס היא עיר הבירה של מחוז פטן בגוואטמלה ואוכלוסייתה מנתה כ-30,000 איש ב-2015. העיר העתיקה של פלורס התקיימה באי בתוך אגם פטן-איצה והייתה מחוברת בגשר ליבשה.
פלורס הייתה המעוז האחרון של שבטי המאיה במרכז אמריקה. העיר נכבשה על ידי הספרדים בשנת 1697.
העיר משמשת כבסיס יציאה לאתר המאיה המפורסם בטיקאל.
טיקאל
טיקאל היא אחד מאתרי המאיה המתויירים ביותר בגוואטמלה. האתר הוכרז כאתר מורשת עולמית בשנת 1979. העיר הייתה חבוייה בג'ונגל סבוך עד לשנת 1848 כאשר נתגלתה על ידי מושל פטן.
העיר שיגשגה בתקופה הקלאסית של המאיה. ארכיאולוגים מוצאים קווי השפעה רבים של תרבות טאוטיווקאן במקסיקו לטיקאל. המקדשים והמבנים שנמצאו באתר מכסים של כ-2.5 קמ"ר.

יום   14   יום ב'
פלורס◄בליז ◄פלורס
בליז
בליז היא מדינה באמריקה המרכזית, על חוף הים הקריבי. היא גובלת במקסיקו מצפון-מערב ובגואטמלה במערב ובדרום. בליז הייתה מושבה בריטית ונודעה בעבר כהונדורס הבריטית. היא המדינה היחידה דוברת האנגלית במרכז אמריקה. בליז היא מהמדינות הקטנות ודלילות האוכלוסין בדרום אמריקה והמדינה הקטנה ביותר במרכז אמריקה ביחד עם אל סלבדור. שטחה רק 22,966 קמ"ר ואוכלוסייתה מונה 347,369 תושבים.
כמחצית האוכלוסייה הם תערובת של מוצא מבני המאיה ומוצא אירופי; כ-¼ מהתושבים הם ממוצא אפריקאי או אפרו-אירופאי (קריאולים); כ-10% הם בני מאיה; כ-6% הם "גַרִיפוּנָה" (תערובת של מוצא קריבי ואפריקאי). השאר ממוצא אירופאי, הודי, סיני, מזרח תיכוני וצפון אמריקאי.
לאמניי
לאמניי הוא אתר ארכיאולוגי בצפון בליז ובו שרידים של תרבות המאיה החל בתקופה הטרום-קלאסית (החל במאה ה-16 לפנה"ס) וכלה במאה ה-17  לספירה בתקופה הפוסט-קלאסית.
מרבית העבודות הארכיאולוגיות באתר החלו בשנת 1970 וחלקים רבים של מבנים עדיין מכוסים צמחייה.העבודה הארכיאולוגית התרכזה בחקירה ובשחזור של המבנים הגדולים יותר, בעיקר "מקדש המסכה", "מקדש היגואר", ו"המקדש הגבוה". תצפית מהפסגה של "המבנה הגבוה"  מאפשרת מבט על פני הג'ונגל שמסביב ומבט ללגונה הנמצאת בקרבת מקום, חלק מניו ריבר.

יום   15   יום ג'
פלורס◄אסומסינטה◄  בונאמפאק◄פאלנקה

נהר אוסומאסינטה

נהר אוסומאסינטה Usumacinta  ( מילולית= של הקוף השט) היא נהר בדרום מזרח מקסיקו המערבית וגואטמלה. הוא נוצר על ידי חבירה של נהר Pasion, שראשיתו בסיירה דה סנטה קרוז (בגואטמלה) ונהר סלינס, הידוע גם בשם Chixoy, או הכושי, היורד מסיירה מאדרה דה גואטמלה. הוא משמש כחלק של הגבול בין גואטמלה והמדינה המקסיקנית של צ'יאפס, ואז ממשיך לכיוון צפון-מערב ומתפתל דרך המדינה המקסיקנית של טבסקו אל מפרץ מקסיקו. אורכו הכולל של הנהר הוא כ-1,000 ק"מ. הנהר הוא הגבול הנראה לעין בין מקסיקו לחצי האי יוקטאן.

בונאמפאק
בונאמפאק הוא אתר ארכיאולוגי של תרבות המאיה במדינת צ'יאפס שבמקסיקו לא הרחק מנהר אוסומאסינטה. האתר נתגלה על ידי שני נוסעים אמריקאים בשנת 1946.
עיקרו של האתר הוא מקדש הציורים ובו ציורי קיר בשלושה חדרים סמוכים. הארכיאולוגים תמימי דעים כי יש לראות רצף תיאויר של הציורים באופן כרונולוגי החל מהחדר השמאלי. הציורים מתארים מחוות, הלבשה, ריקודים וביצועים מוסיקאליים וכמו כן שפיכות דמים ופולחן. בסך הכל יש  281 דמויות אדם  בציורים ורק שליש מהם מלווה בכתוביות הסבר. אין תמימות דעים לגבי השאלה מדוע חלק ניכר מציורים נותרו ללא כיתוב.

הגענו לפאלנקה  עיר מדינה ובה שרידים מרשימים מתרבות המאיה, הנמצאים בלב היער הטרופי.  הגענו למלוננו Misión Palenque מיסיון פאלנקה הטובל ביער טרופי.

יום   16   יום ד'
פאלנקה◄קאמפצ'ה

פאלנקה
אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לביקור בשרידים המקרשימים של פאלנקה שהייתה עיר מדינה ובה שרידים מרשימים מתרבות המאיה, המוקפים היום ביער גשם המאיים למחותם. טפסנו על הפירמידות ובקרנו במערך הקברים, ראינו את הארמון, התבליטים והציורים ששרדו. קנחנו בהליכה ביער גשם דרך המפלים הקסומים בדרך המובילה למוזיאון המרשים של האתר.
קאמפצ'ה
המשכנו בנסיעה לעבר קאמפצ'ה בחצי האי יוקאטן כאשר אנחנו אנחנו נוסעים לאורך נוף מישורי של ביצות וצמחייה נמוכה החשופה לרוחות. אחרי ארוחת צהרים מאוחרת הגענו לקאמפצ'ה ויצאנו לסיור ברחובות העיר העתיקה. ראינו את החומה העתיקה של העיר ונכנסנו לעיר העתיקה דרך שער האדמה  ויצאנו דרך שער הים בואכה מלון גאמא הנושק לחוף הים.

יום   17   יום ה'
קאמפצ'ה◄אושמאל ◄  סלסטון ◄מרידה
אושמאל
אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לביקור באתר המאיה המרשים של אושמאל. ראינו את פירמידת הקוסם המרשימה את חצר הנזירות,ארמון המושל,בית הצבים והקיר המרשים שזכה לשם "שובך היונים".
שמורת סלסטון
המשכנו לשייט בלגונה של סלסטון בה ראינו מאות להקות של פלמינגו.שטנו בין עצי המנגרובים וראינו ברווזים ואנפות. ראינו את השקיעה היפה בים הקריבי.עוד על שמורת סלסטון,לחצו כאן.
הגענו למלוננו במרידה.

יום   18   יום ו'
מרידה◄צ'יצ'ן איצה◄  קנקון
צ'יצ'ן איצה
אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לאתר המאיה החשוב צ'יצ'ן איצה.
צ'יצ'ן איצה היא עיר שנבנתה בתקופת המאיה בחצי האי יוקטן. כיום זהו אחד האתרים הארכיאולוגיים החשובים ביותר במקסיקו. פירמידת "אל קסטיליו" נבחרה בשנת 2007 כאחד משבעת פלאי העולם החדש.

יום   19   שבת
קנקון◄שקארט◄  קנקון
שקארט

שקארט הוא פארק עם אטרקציות לכל הגילים.שבילים בלב הג'ונגל ומיגוון בעלי חיים כמו צבאים,יגוארים,פלמינגו וציפורים אקזוטיות. ניתן לשחות בנהרות תת-קרקעיים ולטייל בדגמים של חורבות המאיה. מפעם בפעם מתקיימים מופעים שונים. בערב מתקיימת הצגה עם למעלה מ-300 שחקנים המופיעים על הבמה.
ימים  21- 20   יום א' ב'
קנקון ✈פאריס ✈נתב"ג

דוד נתנאל

הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)