חבל הדורדון ומרכז הפירנאים הצרפתים

יוני 2015
שבוע ימים בו התוודענו לנופים הקסומים של חבל הדורדון.בקרנו במפעל המטוסים איירבס בטולוז וראינו כיצד מייצרים את מטוס הנוסעים הגדול ביותר בעולם.בקרנו ברוקפור והתוודענו לייצור גבינת הרוקפור המפורסמת.ראינו את גשר מיו - הגשר הגבוה ביותר בעולם.בקרנו בפיז'אק וראינו את אבן הרוזטה שבעזרתה פוצח כתב החרטומים המצרי.בקרנו באלבי במוזיאון טולוז לוטרק ובקתרלה של העיר- אחת היפות בעולם.בקרנו בכפר רוקאמדור היושב על מצוק.טפסנו למרומי מצודת קסטלאנו וראינו את נופו היפה של נהר הדורדון.בקרנו בעיר קאור וראינו את גשר ולנטרה המרשים.בקרנו בכפר סן סירק להפופי,אחד הכפרים היפים ביותר בצרפת.בקרנו במערת פש מרל וראינו ציורי מערות של האדם הקדמון.בקרנו בכפר דום וסיירנו במערת הנטיפים הנמצאת מתחת לבתי הכפר.הדרמנו לעבר הרי הפירנאים כדי לטפס למרומי טירת פויה והמשכנו עבר פסגת מונטסגיר ומצודתו החרבה בה נשרפו הקתארים רק בשל אמונתם השונה מהנצרות.

דורדון וחבל הפירנאים הצרפתים

דורדון מסלול טיול -אופק עולמי
מסלול הטיול

תל אביב ◄טולוז ◄אלבי ◄רוקפור ◄מיו◄רודז ◄פיז'אק ◄רוקאמדור◄ גופר דה פאדירק◄בריב◄סוויאק ◄סרלה ◄ביינאק ◄קסטלנו ◄לה רוק גאז'ק ◄דום ◄קאור ◄סן סירק להפופי ◄גרוט דה פש מרל ◄אלבי◄קסטר ◄פויה◄מירהפויה◄מונטסגיר  ◄טולוז◄ת"א

יום 1
 טיסה מנתב"ג ■ טולוז ■

יום ב'  05:50 טיסת ישראייר 6H162  ת"א  - טולוז

התחלנו את הטיול בסיור במוזיאון איירבס שבשדה התעופה של טולוז.בו התרשמנו ממטוס הקונקורד וממטוסים צבאיים בהם המיראז' ומטוס הווטור ששימשו את חיל האוויר הישראלי כאשר עדיין לא היה האמברגו שהטיל הגנרל דה גול.
יצאנו לסיור בטולוז וראינו את בית העירייה המרשים של העיר ומבנים עתיקים מהמאה ה-16.
הגעה למלון  גרנד הוטל ד'אורלאנס שבאלבי

מסלול יום 1 דורדון-אופק עולמי
מסלול יום 1

יום 2
אלבירוקפור מיו רודז
יום ג'

מסלול יום 2,דורדון -אופק עולמי

מסלול יום 2

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לעבר העיירה רוקפור שהתפרסמה בשל גבינת הרוקפור המיוצרת במערות העיירה. המשכנו לעבר מיו כדי לצפות על גשר מיו, (קראו על כך בהרחבה באתר "אופק עולמי- לחצו כאן) הגשר הגבוה ביותר בעולם .בקרנו במפעל כפפות מקומי שמלאכת ייצור הכפפות בו היא מסורתית ונעשית בעבודת יד. המפעל משווק את הכפפות המהודרות לעשירי עולם. המשכנו לביקור במוזיאון סולאנז' ברודז ואחר כך למלוננו ברודז.

יום 3
רודז פיז'אק רוקאמדור  גופר דה פאדירק ■סויאק בריב
יום ד'

דורדון-מסלול יום 3 -אופק עולמי -Ofek-olami

מסלול יום 3

אחרי אוחת הבוקר נסענו לפיז'אק שהתפרסמה בשל פענוח כתב החרטומים המצרי על ידי שמפוליון, נער תמהוני. בקרנו במוזיאון שמפוליון. קראו על כך בהרחבה באתר "אופק עולמי" לחצו כאן.
המשכנו לעיירה רוקאמדור היושבת על מצוק. קראו בהרחבה באתר "אופק עולמי". לחצו כאן.

המשכנו לביקור במערת הנטיפים גופר דה פאדירק בה שטנו בנהר תת-קרקעי.חלפנו על פני העיירה סויאק בדרכנו למלוננו בבריב.

יום 4
בריב סרלה  ביינאק קסטלנו לה רוק גאז'ק דום קאור
יום ה'

דורדון-מסלול יום 4 -אופק עולמי -Ofek Olami

מסלול יום  4
אחרי ארוחת הבוקר נסענו לעיר סרלה המשמשת כמרכז איזורי לשיווק כבד האווז.טפסנו במרומי המעלית הנמצאת בבניין שהיה כנסייה ונרתם לצרכי התיירות המתרחבת.
המשכנו בנסיעה לאורך נהר הדורדון ובקרנו בביינאק שבתי הכפר בנויים במדרון היורד מהמצודה החולשת על הנהר. המשכנו לקסטלאנו ועלינו למרומי המצודה מממנה נשקף נוף נפלא של נהר הדורדון.
במצודה התוודענו לכלי הנשק בימי הביניים ובהן הבליסטראות, ששימשו להעיף  כדורי ברזל על האוייב.
המשכנו לעיירה לה רוק גאז'ק אף היא עיירה שבתיה בנויים על מדרון ההר ומשקיפים אל הנוף הנהדר של הדורדון.
העפלנו במעלה הגבעה אל הכפר דום המוקף חומה עתיקה מימי הביניים. נכנסנו לעיר דרך השער הדרומי כדי לבקר במערת הנטיפים הנמצאת  מתחת לבתי הכפר. רק אחרי הביקור במערה התברר לנו שהכפר יושב על מצוק תלול מעל נהר הדורדון.
המשכנו לקאור מתענגים על מבחר סוגי יין מאלבק. יצאנו לסיור רגלי בעיר וחלפנו על פני בתים עתיקים מחושקי עיצים ובהם בית "אנרי ה-4" והגענו לגשר וולאנטרה.
עוד על קאור קראו ב"אופק עולמי". לחצו כאן.

לה רוק גאז'ק,דורדון-צילום דוד נתנאל-אופק עולמי-La roque gazec,Dordogne-Ofek Olami,David Nethanael
הדורדון בלה רוק גאז'ק

יום 5
קאור  טולוז סן סירק להפופי פש מרל קאור
ו'
 דורדון-מסלול יום 5 -אופק עולמי -Ofek Olami
מסלול יום 5

לאחר ארוחת הבוקר  יצאנו לטולוז כדי לבקר במפעל המטוסים של איירבס. ראינו את פס הייצור של מטוס A380, מטוס הנוסעים הגדול ביותר בעולם ולמדנו על התפתחות תעשיית המטוסים בצרפת.
המשכנו לסן סירק להפופי, אחד הכפרים היפים ביותר בצרפת. המשכנו למערת פש מרל ובה ראינו את ציורי המערות של האדם הקדמון.
חזרנו למלוננו בקאור.

יום 6
אלבי קסטר טולוז
יום שבת
 דורדון-מסלול יום 6 -אופק עולמי -Ofek Olami
מסלול יום 6

קסטר-דורדון,צילום דוד נתנאל-אופק עולמי- Casteres,Dordigne Ofek-Olami
קסטר גני בית העירייה
אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לאלבי, עיר הולדתו של הצייר הצרפתי הנודע, טולוז לוטרק.בקרנו במוזיאון טולוז לוטרק ובקתדרלה המרשימה. עוד על אלבי, קראו ב"אופק עולמי". לחצו כאן.
מאלבי המשכנו לקסטר העיירה המרשימה היושבת על נהר אגוט והיא נמצאת על ציר הצליינים האירופאי המוביל לקמפוסטלה דה סנטיאגו אשר בספרד. בצרפת ציר הצליינים נקרא "שמין סן ז'אק".
הדרך מסומנת בסימן הבא: Chemin saint jacques

בקרנו באכסניה המשמשת את הצליינים וראינו את פסל הצליינים.עוד על קמפוסטלה ודרך הצליינים תוכלו לקרוא באתר "אופק עולמי"  ברשומה "צפון ספרד וארץ הבסקים"    לחצו כאן .

פסל הצליינים בקסטר,צילום דוד נתנאל-אופק עולמי -Pilgri, stqtue;David Nethanael Ofek Olami
פסל הצליינים ליד האכסניה לצליינים בקסטר
סיירנו בעיר העתיקה מתרשמים מבתיה העתיקים.

יום 7
טולוז טירת פויה מירהפויה ■מונטסגיר ■ טולוז
יום א'
 דורדון- מסלול יום 7- אופק עולמי - Ofek Olami
מסלול יום 7

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו בנסיעה דרומה לעבר העיירה פויה בה טפסנו למרומי הטירה החולשת על הדרך המובילה דרומה לעבר ספרד.

טירת פויה,צילום דוד נתנאל-אופק עולמי -Foix castel,David Nethanael Ofek Olami
טירת פויה
המשכנו לעבר ההר המכונה "מונטסגיר" ואשר בפסגתו נותרה מצודה חרבה עדות אילמת לזוועה שהתרחשה כאן ב- כאשר   בשנת 1243במהלך   מסע האלביגנזי נשרפו כאן חיים 210 נשים וגברים שסרבו להתכחש לאמונתם הקתארית.
המשכנו למירפויה שגם היא הייתה מעוז קתארי והתהלכנו בין בתי העץ המיוחדים שלה.
שבנו למלוננו בטולוז.

יום 8
טולוזת"א
יום ב'

יצאנו לשדה התעופה לשוב חזרה לארץ.

10:45 טיסת ישראייר  6H162
טולוז -ת"א

דוד נתנאל

הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)