עמק הלואר, בריטני ונורמנדי

סוכות 2015
עשרה ימים גדושים בהם התוודענו לנופים הקסומים של חבלי עמק הלואר בריטני ונורמנדי.
בקרנו בטירות,מוזיאונים,קתדרלות, בגנים צבעוניים וברחובות מימי הביניים.
ערכנו סיור מקיף בעמק הלואר בקרנו בטירת שאמבור ובטירת שנונסו.נסענו לאורך מפרץ מוריביאן ובקרנו בעיר ואן.סיירנו באתר המגליתי בקרנק והתרמנו מחופיו של חצי האי קיברון.
סיירנו באורלאן,טור,רן וקאאן.טיילנו על חומות מצודת נאנט ועל חומות סן מאלו. בקרנו במוזיאון באייה בו מוצגת "רקמת מתילדה". בקרנו בעיירות החוף המפורסמות: דווויל,אונפלר,ודינר.
טפסנו למרומי פאלז ד'אבל והעפלנו למנזר במונט סן מישל.בקרנו באזורי אתר הנחיתה ובאתר הלחימה המרשים פואנט דו הוק.בקרנו בביתו של קלוד מונה וקנחנו בסיור בפריז.

מסלול הטיול

עמק הלואר,בריטני ונורמנדי-אופק עולמי -LOIRE,NORMANDIE,BRETAGNE
מפת המסלול

פריז ◄טירת שאמבור ◄בלואה ◄פארק פלורל◄אורלאנס◄טירת שנונסו ◄אמבויז ◄נסיעה לאורך הלואר◄בלואה◄גני וייאנדרי ◄סיור בטור◄סומור ◄אנז'ה◄נאנט◄רן◄מפרץ מוריביאן◄וואן◄קרנק◄חצי האי קיברון אטל רן דינאן ◄סנט מלו◄דינאר◄רן◄קנקל ◄מונט סן מישל◄קאאן◄בייה◄ארומנש ◄סנט מר אגליז ◄פוינט דה הוקקאן ◄דווויל◄אונפלייר◄פאלז ד'אבל◄קאן◄רואן◄ג'יברני◄פריז

פאלז דאבל,נורמנדי.צילום דוד נתנאל-אופק עולמי -Falaise d'aval -Normandie-Ofek-Olami,David Nethanael
צוקי פאלז ד'אבל בנורמנדי

יום 1
 טיסה מנתב"ג פריז ■

יום ב'  17:40 טיסת אייר פרנס AF1621  ת"א  - פריז
הגעה למלון  איביס

עמק הלואר Pays de La Loire

יום 2
פריז טירת שמבור בלואה פארק פלוראל אורלאנס
יום ג'
יום2-פריז-שמבור-אורלאן-אופק עולמי

מפת מסלול יום 2

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו מפריז בדרכנו דרומה אל עמק הלואר.הגענו אל טירת שאמבור Château de Chambord הגדולה שבטירות עמק הלואר והמיוחדת בגנון הרנסאנסי שלה. הטירה נבנתה במאה ה-16 כדי לשמש מעון יציאה למסעות צייד של המלך פרנסוא הראשון. עלינו בגרם המדרגות המיוחד שתכנונו מיוחס ללאונרדו דה-וינצ'י. ראינו את חדר השמש ואת תבליטי הסלמנדרה,סמלו של המלך פרנסוא הראשון. עלינו לקומת הגג כדי להתרשם מהמגדלים שקו הרקיע שלהם דומים לקו הרקיע של איסטנבול.
המשכנו לפארק פלוראל שבפאתי אורלאנס וטיילנו בגנים היפים שהשלכת של הסתו צבעה את העצים בשלל גווני אדום וכתום.בקרנו ב"היכל הפרפרים" וראינו את ברבורים ופלמינגו משייטים בתעלות הגן.
המשכנו לאורלאן בה ראינו את קתדרלת "הצלב הקדוש"  העצומה שבחזיתה לוחות הנצחה לז'אן ד'ארק Jeanne d'Arc המכונה "הבתולה מאורלאן" שהועלתה על המוקד בעיר רואן חודש מאי 1431. המשכנו דרך רחוב ז'אן ד'ארק עד לפלאס דה מרטואה Place de Martroi  (כיכר המרטירים) שבמרכזה נמצא הפסל המרשים של ז'אן ד'ארק רכובה על סוס. הפסל הוא מעשה ידיו של הפסל הצרפתי אלפרד דזירה לנסון. הפסל הוצב בכיכר ב-1898.
הגענו למלון נובוטל שבפאתי העיר.

יום 3
אורלאנס טירת שנונסו אמבויז   נהר הלואר  ■גני וויאנדרי טור
יום ד'

יום 3-עמק הלואר-אופק עולמי

מפת מסלול יום 3

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לעבר טירת שננוסו Château de Chenonceau היושבת על נהר השר. סיירנו בחדרי הטירה השונים שישמשו מלכים, מלכות ורוזנים. טיילנו בגני הטירה והמשכנו לעבר העיירה  Amboise אמבויז המשתרעת על שני גדותיו של נהר הלואר. ראינו את הטירה המלכותית ששימשה מאז המאה ה-16 מעון רשמי למלכי צרפת. בטירה זו מצא את מותו המלך שארל השמיני כאשר ראשו נחבל במשקוף של אחד החדרים.
המשכנו בנסיעה לאורך נהר הלואר חוצים כפרים ועיירות קטנות בואכה  Blois בלואה. ראינו את טירת בלואה המרשימה מהמאה ה-16 שגם היא שימשה מעון למלכי צרפת.
המשכנו בנסיעה לעבר גני וויאנדרי Jardin de Villandry  המקיפים את טירת וויאנדרי מהמאה ה-16. הגנים הנוכחיים הם מעשה ידיה של משפחת קארביו Carvallo הספרדית שקנתה את הטירה ב-1906. הגנים משתרעים על שלושה מפלסים. טיילנו בין צמחי גן הירקות והתבלינים הגדול ביותר בעולם, משתאים משלל צבעיו של כרוב הנוי. ראינו את גן האהבה שסידורי הפרחים האדומים בצורת לבבות, שלמים ושבורים מקיפים את ארבעת סוגי האהבה האפשרית: אהבה טראגית, אהבה בוגדנית, אהבה עדינה ואהבה לוהטת.

גני וויאנדרי-צילום דוד נתנאל,אופק עולמי- Villandry gardens-David Nethanael-Ofek--Olami

גני האהבה

המשכנו לעיר טור ובה טיילנו במדרחוב לעבר כיכר ז'אן ז'ורס Place Jean Jorès . המשכנו למלוננו בטור.

בריטני BRETGANE

יום 4
סומור אנז'ה נאנט רן
יום ה'

יום 4-בריטני-אופק עולמי

מפת מסלול יום 4
לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לעבר העיירה Saumur סומור  שגם היא משתרעת על שתי גדותיו של נהר הלואר.טיילנו בפלאס סן פייר וראינו את בתיה העתיקים של העיר שנבנו במאה ה-15. נכנסנו לחצר בית העירייה, האוטל דה וויל מהמאה ה-16וטפסנו לעבר טירת סומור הניצבת על גבעה השולטת על העיר.
המשכנו בנסיעה לעבר אנז'ה Angers היושבת על נהר מן Maine כ-8 ק"מ מנהר הלואר. ראינו את המצודה הפיאודלית הענקית מהמאה ה-13 ששימשה כמשכנם של רוזנים ודוכסים. ראינו את הגנים היפים של החפיר היבש המקיף את הטירה. נכנסנו לחצר של המוזיאון לאמנויות יפות הנמצא במבנה מרשים מהמאה ה-16. המשכנו לעבר קתדרלת סן מוריס ומשם לעבר Place de Ralliement  פלאס דה ראלימנט-לב לבה של העיר.
המשכנו לעיר נאנט ובה טיילנו על חומות טירת ננט שבה נולדה הדוכסית אן ב- 1477 .   בטירה זו חתם אנרי ה-4 ב- 1498על צו נאנט שהעניק לפרוטסטנטים חופש דת.
בעיר נאננט נולד וגדל הסופר הצרפתי ז'ול ורן.
המשכנו לעבר רן Rennes בה נמצא מלוננו.

יום 5
רן מפרץ מוריביאן ■ וואן קרנק חצי האי קיברון  אטל  ■רן
שבת

יום 5 בריטני -אופק עולמי
מפת מסלול יום 5
לאחר ארוחת הבוקר נסענו לעיר ואן Vannes השוכנת לחופי מפרץ מורביאן. ראינו את שער בית הכלא שהיה חלק מחומת העיר. צעדנו לאורך חומת העיר אשר למרגלותיה פרושים כמו שטיחים צבעוניים גנים מרהיבים.
צעדנו ברחובות העיר העתיקה המשופעים בבתים מהמאות ה-14 וה-15.

גנים בואן-צילום דוד נתנאל-אופק עולמי-Vannes France,David Nethanael,Ofek Olami
גנים לאורך חומת העיר ואן
המשכנו בנסיעה לאורך חופי Golfe du Morbihan  מפרץ מוריביאן לקרנק Carnac האתר המגלותי בו ראינו שורות אבנים המוצבות בשדה שעד היום החוקרים אינם תמימי דעים בקשר לסיבת הצבתם בשדה.
המשכנו לחצי האי קיברון  Quiberon שהוא לשון יבשה צרה החודרת לים. בהליכה על החוף ניתן היה להתרשם ממשמעות הגאות והשפל.
המשכנו בנסיעה לאורך המפרץ עד לעיירת הדייגים אטל Étel שבה ראינו כיצד נהר הופך לאסטואר בשל ההתחתרות הבלתי פוסקת של גלי הים לתוך אפיק הנהר.

יום 6
רן דינאן סן מלו דינר ■סיור ברן
יום א'

יום 6-בריטני-אופק עולמי
מפת מסלול יום 6

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לעבר דינאן Dinan . התחלנו את הסיור בכיכר דוגסקלין שבמרכזה פסלו של הגיבור המקומי ברטראן דו גסקלין Bertrand Du Guesclin שגבר בדו-קרב על אוליביה האנגלי במאה ה-14 במהלך מלחמת מאה השנים.
המשכנו לעבר טירת דינאן המשקיפה על נהר רנס Rance  . צעדנו לאורך רחוב השעון (רו ד'אורלוג') שבו נמצא מגדל השעון מתנת הדוכסית אן ב-1507. המשכנו לעבר התצפית על נהר רנס.

דינאן-צילום דוד נתנאל,אופק עולמי- Dinan France,David Nethanael-Ofek-Olami
דינאן-תצפית על נהר הרנס
מדינאן המשכנו לעבר החוף האטלנטי לעיירה המפורסמת סנט מאלו Saint-Malo . נכנסנו לעיר העתיקה דרך שער וינסנט ועלינו על חומות העיר. ראינו את פסלו של ז'אק קרטייה Jacques Cartier מגלה הארצות הצרפתי שנשלח במאה ה-16 על ידי המלך פרנסוא הראשון לגלות "איים ומקומות מסויימים שבהם יש זהב..". הוא גילה את קנדה ב-1535. בהמשך ראינו את פסלו של הספן הצרפתי הנועז רובר סירקוף Robert Surcouf  שפשט על ספינות אנגליות במאה ה-18 ובפסל שראינו הוא מפנה תנועת יד מתגרה לעבר האיים הבריטיים.
המשכנו לעיירה דינאר הנמצאת מעברו השני של המפרץ. העיירה דינר התפרסמה בשל פסטיבל הסרטים  הבריטיים המתקיימים בה מאז 1990.מיד עם הגענו לעיירה שמענו את חמת החלילים של התזמורת הסקוטית  שנגניה לבושי החצאיות המשובצות צעדו במפגן מרשים. פסלו של אלפרד היצ'קוק  Alfred Hitchcock עליו עטים השחפים מעטר את הרחבה שעל חוף הים. השחפים היוו השראה להיצ'קוק בסרטו "הצפורים" משנת 1963 . טיילנו לאורך הטיילת שלאורך החוף.

דינר,צילום דוד נתנאל-אופק עולמי-Dinard,David Nethanael,Ofek-Olami

טיילת המצוקים בדינר

חזרנו לרן ובה ראינו את בית העירייה, היכל המשפט, בניין הפרלמנט של בריטני והתיאטרון כולם מהמאה ה-18 . ראינו את קתדרלת סן פייר ואת אזור הברים וחיי הלילה של העיר.

נורמנדי Normandie

יום 7
רן ■ קנקל מונט סן מישל קאאן
יום א'
יום 7 נורמנדי -אופק עולמי
מפת מסלול יום 7

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לקנקל Cancale הממוקמת לחופי האוקיינוס האטלנטי והתפרסמה בשל שפע הצדפות שבה. ראינו אלפי צדפות ריקות לאורך קו החוף שדוכנים של מוכרי צדפות פזורים לכל אורכו. הדייגים מסדרים  ומנקים את הצדפות ומלווים את מלאכתם בשירה אליה מצטרפים הלקוחות האוחזים בכוס יין לבן וטועמים מהצדפות.
המשכנו לעבר מונט סן מישל Mont Saint Michel ויצאנו לסיור לאורך החומות של הכפר. המשכנו במעלה הכפר לעבר המנזר ההניצב בפסגה למעלה מ-1,300 שנים. חמש מאות שנים נמשכה בנייתו. האי המבוצר לא נכבש מעולם. ראינו את הכנסייה ואת אולמות האבירים, את חדרי האוכל, חצר הנזירים ואת בית הכלא שהיה באי עד למחצית השנייה של המאה ה-19.

יום 8
קאאן ■ בייה  ■ ארומנש ■סנט מר אגליז  ■ פוינט ון הוק ■קאאן
יום ב'

יום 8 -נורמנדי -אופק עולמי
מפת מסלול יום 8

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לעבר באייה Bayeux בה נמצא מוזיאון המלכה מתילד המוכר כשטיח באייה Tapisserie de Bayeux. השטיח באורך כ-70 מ' נארג בשנת 1077 והוא מתאר את השתלשלות העניינים שהביאו לכיבוש אנגליה בידי ויליאם הכובש.

מוזיאון המלכה מתילדה -אופק עולמי
חייליו של ויליאם יורדים מהסירות לעבר הסטינגס באנגליה

המשכנו לחוף ארומנש כדי לצפות בסרט  360°   על מבצע הנחיתה. המשכנו לכפר סנט מר אגליז Sainte Mère Église  שעל הכנסייה של הכפר נתלה צנחן אמריקאי. בובה של חייל עם מצנח נציחה את המקרה. בקרנו במוזיאון איירבורן Airborne ובו ניתן היה להתרשם מהיחידה האמריקאית ולהיכנס לאולם בו יש מטוס וצנחנים המחכים להצנחה. הקולות והמראות יוצרים תחושה שאתה נמצא בעיצומו של הקרב.
המשכנו בנסיעה לאורך החוף האטלנטי עד למוצב הגרמני בפואנט דו אוק Pointe du Hoc. המוצב הגרמני שהיה חלק מ"החומה האטלנטית" שנו הגרמנים לאורך חופי האוקיינוס האטלנטי כדי למנוע פלישה אפשרית של כוחות    הברית לצרפת. במוצב זה הוצבו תותחים 155 מ"מ שמנעו תנועה ימית של כוחות הברית. על אף תקלות רבות בעתה הנחיתה הצליחו מקצת מהחיילים לטפס באמצעות חבלים וסולמות לראש הצוק כאשר הם חשופים לאש תופת גרמנית.תוך שעה וחצי מרגע הגעתם ולאחר ניהול קרבות פנים אל פנים עם החיילים הגרמנים הצליחו החיילים האמריקאים להשמיד את עמדות התותחים.עד היום ניתן לראות את מכתשי הענק שיצרו הפצצות הריכוך.

פואנט דו הוק,צילום דוד נתנאל,אופק עולמי-Pointe du hoc,David Nethanael-Ofek-Olami

פואנט דו הוק

יום 9
קאאן דוויל ■ אונפלר פלז ד'אבל ■קאאן
יום ג'

יום 9 -נורמנדי -אופק עולמי
מפת מסלול יום 9
לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לעיירת הנופש דווויל Deauville. צעדנו על טיילת העץ המרשימה לאורך תאי המלתחות של ידוענים מעולם הקולנוע. בקרנו בקזינו של העיר וצעדנו ברחובות העיירה העשירה.
המשכנו לעיירת הנופש הצבעונית אונפלר Honfleur  הסמוכה לשפך נהר הסיין. בקרנו בכנסיית העץ המרשימה והמשכנו לעבר גן הפסלים הנמצא לאורך נהר הסיין ומשקיף לעבר עיר הנמל לה הבר Le Havre.

גן הפסלים אונפלר-צילום דוד נתנאל- אופק עולמי- Honfleur France-David Nethanael-Ofek Olami
גן הפסלים באונפלר
המשכנו לאטראט כדי לחזות באחד ממראות הנוף היפים בעולם: צוקי ד'אבל Falaise d'Aval  .

פאלז ד'אבל,צילום דוד נתנאל,אופק עולמי-Falaise d'aval-David Nethanael'Ofek-Olami
תצפית מפאלז ד'אבל

יום 10
קאאן רואן ■ ג'יברני פאריז
יום ד'

נורמנדי יום 10 -אופק עולמי

מפת מסלול יום 10

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו בנסיעה מזרחה לעבר רואן העיר Rouen בה הועלתה על המוקד ז'אן ד'ארק Jeanne d'Arc. בקרנו בכנסייה דמויית הספינה הויקנגית שנחנכה ב-1979 בנוכחות נשיא צרפת ואלרי ג'יסקאר ד'אטן.
הכנסייה נמצאת בכיכר השוק הישנה באותו מקום בו נשרפה ז'אן ד'ארק. ראינו את רחוב היהודים הנמצא ממול בית המשפט ובקרנו בקתדרלת רואן המרשימה ששימשה כמושא ציורם של הציירים האימפרסיוניסטים.
המשכנו בנסיעה לעבר ג'יברני  Giverny- הכפר עלום השם שהתגלה על ידי הצייר קלוד מונה Claude Monet ומאז הוא זוכה למאות אלפי מבקרים מידי שנה.הילרי קלינטון והקיסר היפני ביקרו בבית קלוד מונה. קלוד מונה רכש חלקת אדמה ושתל ערוגות פרחים במקום עצי הפרי. היטה את הנהר ובנה גן יפני סביבו. בית קלוד מונה צבוע בורוד. בבית מוצגים מקצת מציוריו ורואים את חדרי השינה, המטבח וחדר האוכל.
המשכנו בנסיעה לעבר פריז. עצרנו בכיכר טרוקדורו לתצפת על מגדל אייפל. המשכנו בנסיעה לעבר שער הנצחון L'Arc de triomphe  . השאנז אליזה Chams Élysées וכיכר הקונקורד Place de la Concorde. ראינו את מוזיאון הלובר, ואת מוזיאון ד'אורסיי. המשכנו ברחוב ריבולי לעבר פורום דה זאל Forum des Halles שלובש צורה חדשה כיאה למאה ה-21.

טיסת אייר פרנס
AF1320   23:30 פריז -ת"א

דוד נתנאל

הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:

תגובות הגולשים

01. ,תודה / שרי סליס (02/11/2015)