סלובניה וקרואטיה

יולי 2015
שבוע ימים בו התוודענו לנופים היפים של סלובניה וקרואטיה.בקרנו בקומרובץ כפר הולדטו של המנהיג היוסלובי הנערץ -טיטו.בקרנו במצודת פטוי והתרשמנו ממוזיאון הנגינה ומוזיאון הנשק.סיירנו במריבור העיר השנייה בגודלה בסלובניה ובירת היין של צפון-סלובניה ובה ראינו את בית הכנסת העתיק.בקרנו בכפר הנפחים קרופה וראינו איך פטיש קטן מזיז מנוף גדול.טיילנו בשקופיה לוקה וערכנו סיור מקיף בליובליאנה.בקרנו במערת הנטיפים המרשימה פוסטוינה וטפסנו אל מעל פרדימה.המשכנו לויפבה כדי לראות את מקום נביעתו של נהר הויפבה.
נסענו לצפון סלובניה וחצינו את רכס האלפים היוליאני בואכה אוסטריה. בקרנו בקלגנפורט וטיילנו בטיילת המרשימה של וולדן.עברנו את הגבול לאיטליה ובקרנו בשוק העור של טארויזיו.ראינו את מקפצת הסקי של פלניטצה.
הלכנו לכל אורכו של קניון וינטגר וטפסנו למרומי טירת בלד.העפלנו ברכבל לפסגת ווגל המשקיפה על אגם בוהיני וחזרנו לבלד להתענג על עוגת קרם שניט.
הדרמנו אל עבר שמורת פליטביצה- אחת השמורות היפות בעולם וממנה נסענו אל בירת קרואטיה זאגרב.

סלובניה וקרואטיה

לתשומת לבכם,
ניתן לקרוא בהרחבה על חלק מהאתרים בהם ביקרנו באתר "אופק עולמי". האתרים בהם ביקרנו ומופיעים ב"אופק עולמי" הכיתוב הוא בכחול. צריך רק להקליק על השם.

סלובניה וקרואטיה -אופק עולמי - Sovenia& Croatia Ofek -Olami

פגסוס-סלובניה וקרואטיה יולי 2015

מסלול הטיול
 תל אביב זאגרב ליובליאנה ◄  קומרובץ ◄ פטוימריבורליובליאנהקרופה ◄   שקופיה לוקה ליובליאנה פוסטוינה פרדימה◄ ויטבה ליובליאנה ◄קלגנפורטוולדן◄טארויזיו פלניטצה ◄ ליובליאנה קניון וינטגר טירת בלד בוהיני ופסגת ווגל בלד ליובליאנה פליטביצה ◄זאגרב   ת"א

סלובניה

יום 1
 טיסה מנתב"ג זאגרבליובליאנה

יום ג'  15:10 טיסת אל על LY5181   ת"א  - זאגרב
הגעה למלון  אוסטריה בליובליאנה

מסלול יום 1- אופק עולמי
מסלול יום 1

יום 2
ליובליאנה קומרובץ פטוי מריבור ליובליאנה
יום ד'

מסלול יום -אופק עולמי2

מסלול יום 2

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לעבר מעבר הגבול לקרואטיה לביקור בכפר הולדותו של המנהיג היוגוסלבי הנערץ יוזף טיטו. זהו מוזיאון אתנוגרפי פתוח שהוקם ב- 1950. המוזיאון משמר את הארכיטקטורה של 18 המבנים בכפר,מציג מלאכות מסורתיות וכן משמר את הריהוט בבקתות.
המשכנו לפטוי העיר הציורית במזרח סלובניה השוכנת על גדת נהר הדראווה. טפסנו למרומי המצודה ובקרנו במוזיאון לכלי הנגינה מהמאה ה-18 הממחיש באמצעות צלילים את את כלי הנגינה המוצגים. בקרנו גם באולם הנשק ובחדרי המגורים המפוארים.

פטוי,צילום דוד נתנאל,אופק עולמי- Ptuj;David Nethanael Ofek Olami

פטוי - מראה ממצודת פטוי

המשכנו למריבור, העיר השנייה בגודלה ובחשיבותה בסלובניה . העיר משמשת כמרכז לגידולי יין הריזילינג. ראינו את המבנה ששימש כבית הכנסת של הקהילה היהודית המפוארת של מריבור עד למאה ה-15, אז גורשו היהודים מהעיר ולא הורשו לשוב אליה עוד.
חזרנו למלוננו בליובליאנה.

יום 3
ליובליאנה ■ קרופה שקופיה לוקה  ליובליאנה
יום ה'

סיור רגלי בליובליאנה -אופק עולמי
סיור רגלי בליובליאנה
אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לסיור רגלי בליובליאנה. התחלנו בכיכר הקונגרס בה ראינו את בית התזמורת הפילהרמונית ואת בניין האוניברסיטה. המשכנו לעבר בניין הספרייה הלאומית ומשם לרחוב היהודים.
חצינו את גשר הסנדלרים בדרך לבית העירייה. ראינו את המזרקה של הפסל האיטלקי רובה המזכירה  את מזרקת ארבעת הנהרות בפיאצה נבונה ברומא. ראינו את דלתות הקתדרלה והמשכנו לעבר השוק וגשר הסנדלרים. משם המשכנו לעבר כיכר פרשרן.

מסלול יום 3-אופק עולמי

מסלול יום 3

המשכנו לקרופה בה התוודענו לתעשיית ייצור המסמרים בכפר הנפחים העשיר בעופרות ברזל. מי הנהר סובבו גלגל שהפעיל  מפוח ופטיש, וכך  ייצורו למעלה מ-120 סוגי מסמרים כבר במאה ה-14 .
הכפר קיבל מעמד אוטונומי וסיפק  מסמרים ויתדות לונציה ואוסטריה.
המשכנו לעיר מימי הביניים שקופיה לוקה .טיילנו ברחוב הראשי של העיר וראינו את בית הומאן מהמאה ה-16 ואת מצבת מריה שהוקמה לאחר מגיפת הדבר במאה ה-18.
ראינו את הגשר הקפוצ'יני שנבנה על ידי הבישוף ליאופולד במאה ה-14. רצה הגורל ובונה הגשר עבר בגשר רכוב על סוסו. הסוס נבהל והרוכב וסוסו טבעו בנהר.
טפסנו למרומי הגבעה עליה שוכנת המצודה כדי לחזות בנוף העמק והעיר.
שבנו למלוננו בליובליאנה.

יום 4
ליובליאנה פוסטוינה פרדימה ויטבה  ליובליאנה
יום ו'

מסלול יום 4

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לפוסטוינה -מערת הנטיפים הגדולה ביותר בסלובניה ואחת הגדולות באירופה. אורכה למעלה מ-20 ק"מ ומספר המבקרים בה הוא הגדול ביותר באירופה. במשך 190 השנים בהם היא פתוחה ביקרו בה למלעלה מ-31 מיליון מבקרים.
המשכנו בנסיעה לעבר טירת פרדיימה אשר בעמק נהר פיבקה. במאה ה-15 התגורר בטירה האביר ארסם שהיה מעין "רובין הוד". לקח מאדונו וחילק לעניים. טפסנו במעלה ההר וראינו את המערות שיצרו מי הגשמים ואשר נמשכות לתוך ההר וחלקן אף חוצות אותו.

פרדימה סלובניה,צילום דוד נתנאל -אופק עולמי Predjama Slovenia,David Nethanael Ofek Olami

טירת פרדימה
המשכנו לעיירה ויטבה כדי לראות את המקום בו נובעים מהאדמה מי הנהר.
שבנו למלוננו בליובליאנה.

יום 5
ליובליאנה קלגנפורט וולדן טארויזיו פלניטצה  ליובליאנה
שבת
מסלול יום 5-אופק עולמי
מסלול יום 5

לאחר ארוחת הבוקר נסענו לעבר רכס קרקבנקה שבהרי האלפים בגבול בין סלובניה לאוסטריה. בטרם נעבור את הגבול עצרנו באנדרטה לזכר קורבנות מחנה הריכוז היחידי בסלובניה. ראינו את פסלו של של יוז'ה  ברטוצלי Jože Bertocelj "אני מאשים"   "J'accuse" .

חצינו את האלפים במעבר לואיבל,מעבר הגבול לאוסטריה. הגענו לקלגנפורט בירת מחוז קירנתיה האוסטרי. ראינו את בית העירייה של העיר ואת פסל הדרקון סמלה של העיר.
כמו כן "גילינו" כי נצרת עילית היא העיר התאומה של קלגנפורט. בלוח השיש הטבוע ברצפת המדרחוב ישנו סמל העיר נצרת עילית.

נצרת עילית,צילום דוד נתנאל -אופק עולמי -Nazareth ilit -Ofek Olami

סמל העיר נצרת עילית במדרחוב בקלגנפורט
המשכנו לעיירה המפורסמת ולדן המושכת אליה נופשים וביניהם ידוענים רבים.טיילנו לאורך הטיילת היפה לאורך אגם ולדן. המשכנו לטארויזיו שבאיטליה במשולש הגבול איטליה,אוסטריה וסלובניה.
העיר ידועה בתעשיית העור שלה.
המשכנו לעבר קרניסקה גורה ובדרך ראינו את פלניטצה - מקפצת הסקי הגדולה ביותר בסלובניה.
שנו למלוננו בליובליאנה.

יום 6
ליובליאנה קניון וינטגר טירת בלד בוהיני ופסגת ווגל בלד  ליובליאנה
יום א'
מסלול יום 6- אופק עולמי
מסלול יום 6
אחרי ארוחת הבוקר נסענו לקניון וינטגר   שהוא ערוץ קניוני של נהר הרדובנה באורך 1.6 ק"מ. הלכנו לאורך הטיילת הבנוייה משני צידיו של הערוץ הקניוני כאשר מימי הנהר שוצפים מתחתינו.
המשכנו לביקור בטירת בלד המשקיפה ממרומי ההר על אגם בלד, שבדומה לאגמים האלפינים האחרים גם הוא אגם מישאר קרחוני. באגם משייטות רק סירות המונעות על ידי מנוע חשמלי בלבד כדי לשימור על האיזון האקולוגי העדין. ממרומי הטירה רואים כנסיית מריה הקדושה המהווה יעד לביקורי צליינים ותיירים.
המשכנו לעבר אגם בוהיני וטפסנו אל פסגת ווגל (ברכבל..).חזרנו אל העיירה בלד כדי לקנח בקרם שניט.
חזרנו למלון בליובליאנה.

קרואטיה

יום 7
ליובליאנה פליטביצה זאגרב
יום ב'
מסלול יום 7 -אופק עולמי
מסלול יום 7

מיד לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לעבר שמורת  פליטביצה אשר בקרואטיה. בדרך עצרנו ליד העיירה סלוני כדי להשקיף על המפלים שיוצר נהר סלוניצקה.
הגענו לפליטביצה השמורה המדהימה ביותר ביופיה מכל האתרים של מדינות יוגוסלוביה לשעבר.הפארק משתרע על שטח של 295 קמ"ר ובו 16 אגמים הנמצאים בצורה מדורגת אחד מעל השני והם מוקפים ביערות וצמחייה עבותה.
המשכנו בנסיעה לזאגרב בירת קרואטיה ובערב יצאנו לכיכר בן ילצ'יץ.

יום 8
זאגרב סיור ת"א
יום ג
סיור רגלי בזאגרב -אופק עולמי

סיור רגלי בזאגרב

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לסיור בזאגרב. נסענו אל בית הקברות המיוחד שבעיר מירוגוי.שם טמונים זה לצד זה יהודים,נוצרים ומוסלמים.

בית הקברות מירוגוי-צילום דוד נתנאל,אופק עולמי- Mirogoj,David Nethanael,Ofek Olami
משה ולוחות הברית באתר הנצחה ליהודי קרואטיה בבית הקברות מירוגוי

המשכנו לסיור רגלי בעיר העתיקה. התחלנו בביקור בקתדרלה של העיר ובה ראינו את הכתב הגלגוליאני הקדום ששימש את קירליוס ומתודיוס השליחים הנוצרים בטרם אימצו את האלףבית הקירילי. המשכנו לעבר השוק וממנו טפסנו במעלה הגבעה לעבר שער האבן שהיה חלק מחומת העיר העתיקה ובו נמצאת כיום תמונתו של מריה שניצלה משריפה ומאז הפך המקום לאתר צלייני. במעלה הרחוב ראינו מתקן עתיק ללכידת מכשפות ופנסי תאורת רחוב שמקור האנרגיה שלהם הוא גז. הגענו לכיכר מרקוס שבה בנוסף לכנסייה נמצא הפרלמנט הקרואטי ובית הנשיא. ראינו את מגדל לוטרצ'ק ומשם ירדנו במדרגות לעבר כיכר בן ילצ'יץ.

טיסת אל על  LY5182   18:15 זאגרב -ת"א

דוד נתנאל

הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)