מקסיקו,גואטמלה וקוסטה ריקה

ינואר 2015
שבועיים וחצי בהם התוודענו לתרבויות המרתקות של מרכז אמריקה. טיילנו בשלוש מדינות: מקסיקו,גואטמלה וקוסטה ריקה. טפסנו על פירמידות, שטנו באוקיינוס השקט,בקרבת האוקיינוס האטלנטי,בנהרות באגמים ובתעלות. ראינו אינספור שווקים ססגוניים. נחשפנו לטקסים מיוחדים והתחככנו באוכלוסייה המקומית החביבה.

מקסיקו, גואטמלה וקוסטה ריקה

מקסיקו,גואטמלה וקוסטה ריקה -ינואר 2015

מסלול הטיול
 מקסיקו סיטי ◄ פאלנקהאגווה אסולסן קריסטובל דה לס קסאס ◄קניון סומידרו◄זינאקנטן◄צ'מולהחמשת האגמיםקצלטנאנגו◄צוניל  ◄ אלמולנגהאגם אטיטלןסנטיאגו דה אטיטלןסן אנטוניוצ'יצ'יקסטנאנגו אנטיגואהסן חוסה טורטגורוארנאלמונטה ורדהמנואל אנטוניו סן חוסה פואסשמורת לה פאס שדה התעופה סאן חוסה מדריד ת"א

מקסיקו סיטי Ciudad de Mexico

יום   1-2
ת"א◄ מדריד   מקסיקו סיטי

יום 2,מקסיקו סיטי

מסלול היום הראשון במקסיקו סיטי

נחתנו במדריד וממנה המשכנו אחרי חצות למקסיקו סיטי.
לאחר ההגעה יצאנו לסיור במקסיקו סיטי בו ומיד שמנו פעמנו לסוקלו Zocalo  , הכיכר המרכזית של מקסיקו סיטי, עליה חולשים בניין הקתדרלה המטרפוליטנית וארמון הנשיאות Palacio de Gobierno de México  .
ראינו את השרידים המרשימים של הטמפלו מיור,המקדש האצטקי הקדום.בקרנו בקתדרלה המטרופוליטנית Catedral metropolitana והתענגנו על הליכה במידרחוב  ה-5 בפברואר Calle de 5 febroro המוביל לעבר palacio de bellas artes ארמון האומנויות היפות. הגענו לככר האומנויות היפות  plaza de las bellas artes הנמצאת למרגלות הטורה לטינו אמריקנה  torre latinoamericana   בקרנו במבואה של הארמון והמשכנו לשייט בסוצ'ימילקו  Xochimilco .
בכניסה לאתר צפינו בחבורת האינדיאנים המעופפים היוצרים נדנדה אנושית שובת לב. שטנו בין שלל של סירות צבעוניות ובהם מקומיים ותיירים.
נגני המאריאצ'י בסירות מיוחדות הנעימו את שהותנו בצלילים בלתי נשכחים. עמוסי חוויות המשכנו לביקור באחוזת דולורס Museo Dolores Olmedo בה ראינו ציורים של פרידה קאלו ודייגו ריברה. המשכנו לעבר האיצטדיון האולימפי Stadio olimpico ומבני  אוניברסיטת UNAM וראינו את בניין הספריה הלאומית המקסיקנית שהוא אתר מורשת עולמית Biblioteca Central   .
המשכנו לעבר שוק השבת Bazaar del sabado , שוק סן אנחל, הגדוש מטיילים רבים המשוטטים בין הדוכנים הססגוניים הרבים. המשכנו בנסיעה לאורך שדרות הרפורמה חצינו את Bosque de Chapultepec יער צ'פולטפק בואכה שכונת לומס, שכונת הוילות והארמונות של עשירי העיר והמדינה. המשכנו לעבר כיכר הרפובליקה לידה נמצא מלוננו, מלון קסבלנקה.

יום 3
מקסיקו סיטי

מסלול היום השני במקסיקו סיטי

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו  לעבר ככר שלושת התרבויות Plaza de las Tres Culturas . התרשמנו משרידי המקדשים והבמות של האצטקים. המשכנו ל basilica de guadalupe בסיליקת הבתולה מגוודלופה. וממנה ל teotihuacan טאוטיווקאן, עיר הולדת האלים, בקרנו במקדש הפרפרים והיגוארים. הלכנו ב"דרך המתים" ,טפסנו על פירמידת הירח וראינו את פירמידת השמש ומקדש קצלקואטל. המשכנו לביקור  במוזיאון האנתרופולוגי .בקרנו באולם בו יש מוצגים מעיר האלים "טאוטיווקאן", ראינו את המוצגים באולם הטולטקים, האצטקים והמאיה.

בערב יצאנו לככר גריבאלדי ובה תזמורת מאריאצ'י נגנה לכבודנו שירים.
עייפים ומרוצים שבנו למלון קסבלנקה Casablanca.

יום 4
 מקסיקו סיטי ◄ וייה ארמוסה◄ פאלנקה

טיסה ממקסיקו סיטי לוויה ארמוסה
מסלול היום הרביעי של הטיול- טיסה ממקסיקו סיטי לוויה ארמוסה, והמשך לפלנקה

אחרי ארוחת הבוקר המוקדמת (חמש בבוקר! ) יצאנו לשדה התעופה ע"ש בניטו חוארס לטיסה קצרה לעבר וייה ארמוסה Villahermosa . מיד לאחר הנחיתה, אפופים בגלי החום הטרופיים, פלסנו את דרכנו  בנסיעה דרומה חוצים את הביצות של מדינת טבסקו  ובהדרגה הנוף משתנה למרחבים החקלאיים של צ'יאפס.

הדרך מוויה ארמוסה לפלנקה -
                                              המשך הנסיעה באטובוס מוויה ארמוסה לפלנקה

הגענו לפאלנקה שהייתה עיר מדינה ובה שרידים מרשימים מתרבות המאיה, המוקפים היום ביער גשם המאיים למחותם. טפסנו על הפירמידות ובקרנו במערך הקברים, ראינו את הארמון, התבליטים והציורים ששרדו. קנחנו בהליכה ביער גשם דרך המפלים הקסומים ומשם הגענו למלוננו Misión Palenque מיסיון פאלנקה הטובל ביער טרופי.

פאלנקה  Palenque

יום 5
 פאלנקה ◄ מפלי אגווה אסול ◄ סאן קריסטובאל דה לאס קסאס

מסלול היום החמישי של הטיול מפלנקה דרך אגווה אסול לסן קריסטובל דה לס קסאס

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו דרומה לסן קריסטובל דה לס קסס. בדרך עצרנו במפלי אגווה אסול  Agua azul -טיילנו בשביל לאורך המפלים הנפלאים שנוצרו ביובלי נהרות אוטולון, שומולכ'ה וטוליכ'ה
המשכנו בנסיעה דרומה לעבר סאן קריסטובל דה לאס קסאס אליה הגענו לעת ערב. עם ההגעה יצאנו לסיור רגלי בו ראינו את השוק של העיר, ארמונות, ואת הקתדרלה ובית העיריה.
בקרנו במוזיאון התרופות העממיות. המשכנו לעיר ובה ראינו את הקתדרלה של העיר וארמונותיה.

סאן קריסטובל דה לאס קסאס  San Cristóbal de las casas

יום 6
  סאן קריסטובאל דה לאס קסאס ◄ קניון סומידרו ◄ זינאקנטאן ◄ צ'מולה ◄ סאן קריסטובאל דה לאס קסאס

מסלול היום הששי של הטיול מסן קריסטובל לקניון סומידרו,לסן חואן צ'מולה וזינקנטן.

אחרי ארוחת הבוקר
יצאנו בנסיעה מערבה לעבר נהר הגריכ'אלווה Río Grijalva  והגענו לחלקו הקניוני של הנהר, לקניון סומידרו  Cañón del Sumidero שאורכו 13 ק"מ.
בשייט אפשר היה להתרשם מקירות הקניון הזקופים והמגיעים עד לגובה של 1,000 מ!
ראינו אנפות, נשרים,קופים ותנינים אמיתיים.
בקרנו בכפר סן חואן צ'מולה San Juan Chamula וראינו טקסי ריפוי בכנסייה המקומית. המשכנו בנסיעה בשטחים חקלאיים של הכפר Zinacantan סינאקנטאן בו התוודענו ללבוש המקומי.
חזרנו לסן קריסטובל ובקרנו במוזיאון התרופות העממיות.

יום 7
 סאן קריסטובל דה לאס קסאס ◄ חמשת האגמים ◄ קצלטנאנגו

הדרך מסן קריסטובל דה לס קסס לקצלטננגו בגואטמלה
מסלול היום השביעי - מסן קריסטובל לעבר האגמים ומשם דרך מעבר הגבול במסייה לקצלטננגו

אחרי ארוחת הבוקר נסענו דרומה לעבר מעבר הגבול במסייה La Mesilla ועברנו את הגבול לגואטמלה. הדרך ההררית מתפתלת בין מטעי קפה ותירס.
בדרך לגואטמלה נסענו לפארק הלאומי במונטהבייו
El Parque Nacional Lagunas de Montebello טיילנו בין חמשת האגמים הסמוכים לגבול בין שתי המדינות.
לעת לילה הגענו למלוננו Bonifaz בוניפאס בקצלטנאנגו.

קצלטנאנגו  Quetzaltenango

יום 8
 קצלטנאנגו ◄ צוניל ◄ אלמולונגה◄ פנאחצ'ל -אגם אטיטלן

סיור באזור קצלטננגו והמשך דרך סן פרנציסקו אלטו וסנט אנדרס לפנחצ'ל

מסלול היום השמיני של הטיול סיור באזור קצלטננגו ובהמשך לפנחאצ'ל

אחרי סיור קצר בקצלטנאנגו יצאנו לעבר השטחים החקלאיים באזור אלמולונגה Almolonga והתרשמנו ממהשוק המרשים ומהכפריות העטויות בלבוש צבעוני ומוכרות את מרכולתן בשוק הפתוח. ראינו את עבודת הכפיים של החקלאים. המשכנו לצוניל Zunil ובקרנו בבית הקברות הצבעוני. המשכנו לכפר סנט אנדרס san andrés , בו ראינו את הכנסייה בעלת החזית הצבעונית. המשכנו לעבר"המכבסה" ב Cuatro caminos קווטרו קמינוס בה ראינו את נשות הכפר מכבסות ו"מתכבסות". נסענו לסן פרנציסקו אלטו שבו ראינו את השוק הסיטונאי ומשם המשכנו לעבר Sololá סולולה ,עיירת המחוז של אגם אטיטלאן בה ראינו את שדרת ישראל Avenida de Israel. המשכנו למלוננו Porto del lago אשר בעיירה Panajachel פנחאצ'ל אשר על גדות האגם.

השוק הצבעוני בצ'יצ'י קסטנאנגו -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Chichicastenango Guatemala -Ofek Olami,David Nethanel
השוק הצבעוני של צ'יצ'יקסטנאנגו

אגם אטיטלן -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Atitlan lake,Guatemala -Ofek Olami,David Nethanel
נוף השקיעה הנשקף מהמלון על גדות האטיטלן

יום 9
  פנאחצ'ל ◄ סנטיאגו דה אטיטלן ◄ סן אנטוניו פלופו ◄ אנטיגואה

מסלול היום ה-9 שייט מפנחצ'ל לסן אנטוניו פלופו ומשם לסנטיאגו דה אטיטלאן ומשם חזרה לפנחצ'ל

אחרי ארוחת הבוקר הפלגנו מפנאחצ'ל לסן אנטוניו בו התוודענו ללבוש המקומי ותצפתנו ממרומי הכנסייה אל עבר אגם אטיטלאן. המשכנו לסנטיאגו דה אטיטלן. אחרי שהעפלנו לקצה הכפר הגענו לביתו של מאשימון, שעד היום מתקיימים בו טקסים מוזרים. בקרנו בקתדרלה וראינו את השוק המקומי.

יום 10
 אנטיגואה

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לכיוון צ'יצ'יקסטננגו אליה הגיעו ב..אוטובוס מקומי צבעוני.
הגענו אל העיר:
גולת הכותרת של היום  הטקס השאמני עם פאולה האינדיאנית בצ'יצ'יקסטנאנגו. אוחזי ידיים סביב המדורה למדנו על עולם האלים האינדיאיני. ולקינוח שוטטנו באינסוף דוכנים ססגוניים ונשים אינדיאניות בלבוש מסורתי בשלל צבעים, הגודשות את השוק את השוק המיוחד של צ'צ'יקסטננגו.
לעת ערב הגענו לאנטיגואה ובה אחרי ארוחת הערב ראינו הקשת המפורסמת של העיר Arco de Santa Catalina  -קשת סנטה קטלינה. המשכנו לעבר פלסה דה ארמס, הכיכר המרכזית של העיר וראינו את הקתדרלה, בית העיריה וארמון המושלים. השלמנו את סיורנו בביקור בכנסיית מרסד.

הדרך מפנחצ'ל לצ'יצ'יקסטננגו ומשם לאנטיגואה
מסלול יום 10 מפנחצ'ל דרך צ'יצ'י קסטננגו לאניטיגואה.

יום 11
 אנטיגואה ◄ גואטמלה סיטי  ◄ סן חוסה ◄ טורטוגרו

אחרי ארוחת בוקר מוקדמת (ארבע וחצי בבוקר! ) יצאנו לשדה התעופה של גואטמאלה.
אחרי טיסה של כ-80 דקות נחתנו בסן חוסה בירת קוסטה ריקה.
מסן חוסה יצאנו בנסיעה לכיוון צפון מערב לעבר שמורת הטבע טורטוגרו Tortuguero. אחרי נסיעה ממושכת באטובוס הגענו לנהר טורטוגרו והגענו בשייט למלוננו הממוקם בלב הג'ונגל.
מיד לאחר ההגעה יצאנו לשייט בתעלה חוצצת בין הנהר לאוקיינוס האטלנטי. הגענו לעיירה טורטוגרו וראינו את מקום ההטלה של הצבות.

הדרך מסן חוסה בקוסטה ריקה לטורטוגרו
מסלול יום 11 מסן חוסה לטורטוגרו

יום 12
 טורטוגרו ◄ ארנאל

הדרך מטורטוגרו דרך עץ האיגואנות לפורטונה
מסלול יום 12 מטורטוגרו דרך עץ האיגואנות לפורטונה שלמרגלות הארנל

מטורטוגרו יצאנו שוב בשייט בנהר והמשכנו בנסיעה לכיוון דרום-מערב לעבר ארנאל.
בדרך לארנאל עצרנו כדי להתרשם מעשרות האיגוונות שהתמקמו להן על עץ המכונה "עץ האיגוונות".

עץ האיגוונות,קוסטה ריקה -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Iguanas tree,Costa Rica-Ofek Olami,David Nethanel
עץ האיגוונות

אחרי סיור קצר בעיירה פורטונה המשכנו למרחצאות המים החמים למרגלות הר הגעש ארנאל.
חזרנו חדשים לגמרי למלון לקראת יום חדש.

יום 13
 שמורת הר הגעש ארנאל  ◄ מונטה ורדה

הדרך מהארנל למונטה ורדה
מסלול יום 13 מהארנל-מקיפים את האגם לעבר סנטה אלנה ליד מונטה ורדה

עם בוקר יצאנו לשמורת הטבע של הר הגעש ארנאל . יצאנו לסיור ביער גשם מתחדש לעבר ההר כדי לראות מקרוב את הנתיב בו זרמה הלבה בהתפרצות הפתאומית של הר הגעש בשנת 1968.
המשכנו בנסיעה כאשר אנו נוסעים לאורך חופי האגם המלאכותי בנופים מתחלפים מנוף יערות גשם לנופים ערבתיים ברכס ההררי המרכזי של קוסטה ריקה.
בדרך לסנטה אלנה בקרנו במטע קפה משפחתי וראינו כיצד מתבצע התהליך של עיבוד הקפה.

יום 14
מונטה ורדה

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לעבר שמורת סלווטורה בה פסענו על שמונה גשרים תלויים ומתנדנדים בין שמים לארץ מעל צמרות העצים.
בהמשך בקרנו במוזיאון חרקים ואחרי מנוחה קצרה בקרנו במחלבה הראשונה שוהקמה במונטה ורדה ובגלידריה הראשונה.
המשכנו לסיור לילי ביער הגשם המתחדש.

יום 15
 מונטה ורדה ◄ מנואל אנטוניו

הדרך ממונטה ורדה למנואל אנטוניו

מסלול יום 15 - מסנטה אלנה למנואל אנטוניו לחופי האוקיינוס השקט

יצאנו ממונטה ורדה לעבר מישור החוף של האוקיינוס שקט. למרות הקרבה לאוקיינוס,יערות הגשם נושקים לחוף הים. הגענו למנואל אנטוניו ויצאנו לשייט בקטמראן .
במהלך השייט ראינו דולפינים.
המשכנו בדרך למלוננו   villa lirio manuel antonio וילה אילריו במנואל אנטוניו .
בערב צפינו במופע פולקלור מקומי.

יום 16
 מנואל אנטוניו ◄ סן חוסה

אחרי ארוחת הבוקר עזבנו את המלון במנואל אנטוניו ובקרנו בשמורת מנואל אנטוניו. בדרך לסן חוסה עצרנו  בגשר שעל נהר טרקולס Río Grande de Tárcoles לראות את התנינים הגדולים שאורכם מגיע לששה מטרים!

הדרך ממנואל אנטוניו לסן חוסה
מסלול יום 16 - ממנואל אנטוניו דרך גשר התנינים לסן חוסה

אחרי הצהרים הגענו לסן חוסה ובה בקרנו בתיאטרון ובמוזיאון הזהב ובמרכז העיר.

יום 17
 סן חוסה ◄ פואס ◄ שמורת לה פאס ◄סן חוסה

סן חוסה,פואס,שמורת לה פס והדרך לשדה התעופה

מסלול יום 17- נסיעה להר הגעש ולשמורת לה פס

השכם בבוקר עזבנו את סן חוסה בדרך להר הגעש הכבוי פואס. נצלנו את חלון ההזדמנות לראות את לע הגעש לפני השעה תשע בבוקר,מספיקים לראות את פליטת הגזים הרעילה מלע ההר.

מהר הגעש המשכנו לשמורת לה פאס בה ראינו את המפלים היפים, את הפרפרים,הנחשים, התוכים, הקופים והטוקנים.

יום 18
 המשך טיסה מסן חוסה ◄מדריד ◄

יום 19
 נתב"ג

דוד נתנאל

הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)