מקסיקו,גואטמלה וקוסטה ריקה

2013
טלי פז

שבועיים וחצי של טיול במקסיקו,גואטמלה וקוסטה ריקה. בהם ראינו מראות נוף נפלאים והתפעמנו מתרבויות עתיקות. טפסנו על הפירמידות בטאוטיווקאן ושטנו בסירות המיוחדות בסוצ'ימילקו לצלילי תזמורות המריאצ'י. בקרנו במוזיאון האנתרופולוגי של מקסיקו סיטי ויצאנו לככר גריבלידי בה תזמורת מריאצ'י שרה לכבודנו "גוודלחרה".ראינו את הוילות בלה לומס והתפעלנו מציורי הקיר של דייגו ריברה.
נסענו ברוטה מאיה ובקרנו בפאלנקה.ראינו את המפלים הכחולים ב"אגוה אסול" והמשכנו לסן קריסטובל דה לאס קסאס כדי ללמוד על תרופות עממיות במוזיאון המאיה.טיילנו בשוק המרשים של העיר ויצאנו לנהר הגריחאלווה לשייט בקניון הסומידרו.התחפשנו לאינדיאנים בכפר זינאקנטאן ויצאנו המומים מהמראות בכנסייה בצ'מולה.
בדרך לגואטמלה בקרנו בחמשת האגמים הקסומים והמשכנו לקצטלטנאנגו.בקרנו בשוק הססגוני של צ'יצ'קסטנאנגו והמשכנו למלון אטיטלן על גדות האגם. שטנו באגם ובקרנו בעיירות סנטיאגו,סן חואן וסנטה קטרינה. בקרנו בכפרים צוניל ואלמולונגה והמשכנו לאנטיגואה,הבירה הקולוניאלית של גואטמלה בה התרשמנו מהארכיטקטורה הייחודית לעיר.
טסנו לקוסטה ריקה והגענו לטורטגרו בשייט, ממפליגים בין עצי הג'ונגל הטרופי.המשכנו לארנאל, בדרך ראינו את עץ האיגואנות ובערב טבלנו במרחצאות החמים למרגלות הר הגעש.המשכנו למונטה ורדה ויצאנו לסיור לילי בג'ונגל המתחדש.
יצאנו לסיור מרשים בגשרים הנטויים מעל צמרות העצים בג'ונגל הטרופי.בקרנו במוזיאונים וראינו צפרדעים,חרקים,עקרבים ופרפרים.נסענו למישור החוף הפסיפי לעבר עיירת הנופש המפורסמת מנואל אנטוניו.בדרך ראינו את התנינים הגדולים השורצים בנהרות,בקרנו בשמורת הטבע ויצאנו לשייט בקטמראן.
המשכנו לסן חוסה וממנה יצאנו לצפות בהר הגעש פואס ובמפלים של לה פאס.

בחברת הזוג הטרי בסאן אנטוניו,גואטמלה -אופק עולמי- San antonio,Guatemala -Ofek Olami

תמונה קבוצתית בסן אנטוניו,גואטמלה

מקסיקו, גואטמלה וקוסטה ריקה

מסלול הטיול
 מקסיקו סיטי ◄ פאלנקהאגווה אסולסן קריסטובל דה לס קסאס ◄קניון סומידרו◄זינאקנטן◄צ'מולהחמשת האגמיםקצלטנאנגו◄צוניל  ◄ אלמולנגהאגם אטיטלןסנטיאגו דה אטיטלןסן אנטוניוסנטה קטרינהצ'יצ'יקסטנאנגו אנטיגואהסן חוסה טורטגורוארנאלמונטה ורדהמנואל אנטוניו סן חוסה פואסשמורת לה פאס שדה התעופה סאן חוסה מדריד ת"א

מקסיקו סיטי Ciudad de Mexico

יום   1-2
ת"א◄ מדריד   מקסיקו סיטי

נחתנו נחתנו במדריד וממנה המשכנו אחרי חצות למקסיקו סיטי.
לאחר ההגעה יצאנו לסיור במקסיקו סיטי בו בקרנו בכנסיית הבתולה מגוודלופה. המשכנו לטאוטיווקאן, עיר הולדת האלים, בה טפסנו על פירמידת הירח ופירמידת השמש.

פירמידת הירח מקסיקו- אופק עולמי, צילום דוד נתנאל - Sun pyramid,Mexico -Ofek Olami,David Nethanel
בנות השמש מול פירמידת הירח

יהודה ואהוד היחידים שהעפילו לקצה פירמידת השמש-אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Jehuda & Ehud Sun Pyramid Mexico- Ofek Olami

יהודה ואהוד היחידים שהעפילו לקצה פירמידת השמש!

בערב יצאנו לככר גריבאלדי ובה תזמורת מאריאצ'י נגנה לכבודנו שירים.
עייפים ומרוצים שבנו למלון קסבלנקה Casablanca.

יום 3
מקסיקו סיטי
אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לככר הסוקאלו ובקרנו בארמון הנשיאותי בו ראינו את ציורי הקיר המרשימים של דייגו ריברה. ראינו את השרידים המרשימים של הטמפלו מיור,המקדש האצטקי הקדום.בקרנו בקתדרלה והמשכנו לעבר ככר שלושת התרבויות.בקרנו במוזיאון האנתרופולוגי ויצאנו לשייט בסוצ'ימילקו מתענגים מהאווירה המיוחדת.המשכנו לביקור באחוזת דולורס ובדרך למלון צפינו לעבר האיצטדיון האולימפי ומבני האוניברסיטה.

יום 4
 מקסיקו סיטי וייה ארמוסה◄ פאלנקה

אחרי ארוחת הבוקר המוקדמת (חמש בבוקר! ) יצאנו לשדה התעופה ע"ש בניטו חוארס לטיסה קצרה לעבר וייה ארמוסה. גל חום שטף אותנו מיד בנחיתה ויצאנו בנסיעה דרומה במישור הביצות של מדינת טבסקו שהתחלף בהדרגה למרחבים החקלאיים של צ'יאפס.
הגענו לפאלנקה שהייתה עיר מדינה ובה שרידים מרשימים מתרבות המאיה, המוקפים היום ביער גשם המאיים למחותם. טפסנו על הפירמידות ובקרנו במערך הקברים,ראינו את הארמון, התבליטים והציורים ששרדו.
הגענו למלוננו מיסיון פאלנקה הטובל ביער טרופי.

פאלנקה  Palenque

יום 5
 פאלנקה ◄ מפלי אגווה אסול ◄ סאן קריסטובאל דה לאס קסאס

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו דרומה לעבר הגבול עם גואטמלה. בדרך עצרנו כדי לראות את המפלים הנפלאים שנוצרו ביובלי נהרות אוטולון,שומולכ'ה וטוליכ'ה.

אהוד ואוליביה,מפלי אגוואה אסול,מקסיקו-אופק עולמי,צילום דוד נתנאל- Agua Azul waterfalls,Mexico-Ofek Olami,David Nethanael
אהוד ואוליביה על רקע מפלי אגווה אסול במקסיקו

המשכנו בנסיעה דרומה לעבר סאן קריסטובל דה לאס קסאס אליה הגענו לעת ערב. עם ההגעה בקרנו במוזיאון התרופות העממיות. המשכנו לעיר ובה ראינו את הקתדרלה של העיר וארמונותיה.

סאן קריסטובל דה לאס קסאס  San Cristóbal de las casas

יום 6
  סאן קריסטובאל דה לאס קסאס קניון סומידרו ◄ זינאקנטאן ◄ צ'מולה ◄ סאן קריסטובאל דה לאס קסאס

אחרי ארוחת הבוקר
יצאנו לסיור רגלי בו ראינו את השוק של העיר, את הקתדרלה ובית העיריה. המשכנו בנסיעה מערבה לעבר נהר הגריכ'אלווה והגענו לחלקו הקניוני של הנהר,לקניון סומידרו שאורכו 13 ק"מ. בשייט אפשר היה להתרשם מקירות הקניון הזקופים והמגיעים עד לגובה של 1,000 מ!
המשכנו בנסיעה בשטחים חקלאיים של הכפר סינאקנטאן בו התוודענו ללבוש המקומי.

יום 7
 סאן קריסטובל דה לאס קסאס ◄ חמשת האגמים ◄ קצלטנאנגו

אחרי ארוחת הבוקר נסענו דרומה לעבר מעבר הגבול במסייה ועברנו את הגבול לגואטמלה. הדרך ההררית מתפתלת בין מטעי קפה ותירס. בדרך לגואטמלה טיילנו בין חמשת האגמים הסמוכים לגבול בין שתי המדינות. לעת לילה הגענו לקצלטנאנגו.

קצלטנאנגו  Quetzaltenango

יום 8
 קצלטנאנגו ◄ צוניל ◄ אלמולונגה◄ פנאחצ'ל -אגם אטיטלן

אחרי סיור קצר בקצלטנאנגו יצאנו לעבר השטחים החקלאיים באזור צוניל ואלמולונגה והתרשמנו מעבודת הכפיים של החקלאים. המשכנו לגולת הכותרת של היום סיור בצ'יצ'יקסטנאנגו. אינסוף דוכנים ססגוניים ונשים אינדיאניות בלבוש מסורתי בשלל צבעים, גודשות את השוק.

השוק הצבעוני בצ'יצ'י קסטנאנגו -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Chichicastenango Guatemala -Ofek Olami,David Nethanel
השוק הצבעוני של צ'יצ'יקסטנאנגו

אגם אטיטלן -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Atitlan lake,Guatemala -Ofek Olami,David Nethanel
נוף השקיעה הנשקף ממלון אטיטלן

לסיום הגענו למלון אטיטלן המקסים לחוף האגם המשקיף להרי הגעש.

פורים במקסיקו- יהודה ואסתי בתלבושת מסורתית - אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Zinacantan,Mexico-Ofek Olami,David Nethanel
אסתי ויהודה בלבוש מסורתי בזינקנטאן,מקסיקו

יום 9
  פנאחצ'ל ◄ סנטיאגו דה אטיטלן ◄ סן אנטוניו פלופו ◄ סנטה קטרינה פלופו ◄ אנטיגואה

אחרי ארוחת הבוקר הפלגנו מפנאחצ'ל לסנטיאגו דה אטיטלן. אחרי שהעפלנו לקצה הכפר הגענו לביתו של מאשימון, שעד היום מתקיימים בו טקסים מוזרים.
מסנטיאגו דה אטיטלן הפלגנו לסן אנטוניו בו התוודענו ללבוש המקומי.

טלי ורגב בתלבושת מסורתית של חתן וכלה- אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Traditional custom,Guatemala-Ofek Olami,David Nethanel

רגב וטלי בלבוש חתן וכלה מסורתי

המשכנו בהפלגה לסנטה קטרינה פלופו ומשם שוב בשייט לפנאחצ'ל ממנה המשכנו לאנטיגואה.
עם ההגעה לאנטיגואה סיירנו בעיר והתרשמנו מהמבנים בבירה הקולוניאלית של גואטמלה.

יום 10
 אנטיגואה

יום 11
 אנטיגואה ◄ גואטמלה סיטי  ◄ סן חוסה ◄ טורטוגרו

אחרי ארוחת בוקר מוקדמת (ארבע וחצי בבוקר! ) יצאנו לשדה התעופה של גואטמאלה.
אחרי טיסה של כ-80 דקות נחתנו בסן חוסה בירת קוסטה ריקה.
מסן חוסה יצאנו בנסיעה לכיוון צפון מערב לעבר שמורת הטבע טורטוגרו. אחרי נסיעה ממושכת באטובוס הגענו לנהר טורטוגרו והגענו בשייט למלוננו הממוקם בלב הג'ונגל.

יום 12
 טורטוגרו ◄ ארנאל

מטורטוגרו יצאנו שוב בשייט בנהר והמשכנו בנסיעה לכיוון דרום-מערב לעבר ארנאל.
בדרך לארנאל עצרנו כדי להתרשם מעשרות האיגוונות שהתמקמו להן על עץ המכונה "עץ האיגוונות".

עץ האיגוונות,קוסטה ריקה -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Iguanas tree,Costa Rica-Ofek Olami,David Nethanel
עץ האיגוונות

אחרי שההגענו למלוננו בארנאל יצאנו למרחצאות המים החמים למרגלות הר הגעש ארנאל.
חזרנו חדשים לגמרי למלון לקראת יום חדש.

יום 13
 שמורת הר הגעש ארנאל  ◄ מונטה ורדה

עם בוקר יצאנו לשמורת הטבע של הר הגעש ארנאל בו בקרנו במוזיאון חרקים וירדנו במורד ההר לראות את הנתיב בו זרמה הלבה בהתפרצות הפתאומית של הר הגעש בשנת 1968.
ממרומי התצפית שעל ההר בגובה של 1,600 מ' צפינו לעבר אגם ארנאל.
המשכנו בנסיעה כאשר אנו נוסעים לאורך חופי האגם בנופים מתחלפים מנוף יערות גשם לנופים ערבתיים ברכס ההררי המרכזי של קוסטה ריקה.
עם ההגעה למונטה ורדה יצאנו לסיור לילי לאור פנסים בג'ונגל המתחדש .

אסתי ויהודה בחוף הקריבי,טורטוגרו- אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Tortogero,Costa Rica -Ofek Olami,David Nethanel
אסתי ויהודה על החוף הקריבי של קוסטה ריקה

יום 14
מונטה ורדה

אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לעבר שמורת סלווטורה בה פסענו על תשעה גשרים תלויים ומתנדנדים בין שמים לארץ מעל צמרות העצים.
בהמשך בקרנו במוזיאון זוחלים וצפרדעים.

מוזיאון הצפרדעים מונטה ורדה -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Frogs museum,Monte Verde Costa Rica -Ofek Olami,David Nethanel
צפרדע צבעונית במוזיאון הצפרדעים במונטה ורדה

אוליביה ואהוד,מונטה ורדה - אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Monte Verde,Costa Rica -Ofek Olami,David Nethanel
אוליביה ואורי על אחד הגשרים התלויים במונטה ורדה

יום 15
 מונטה ורדה ◄ מנואל אנטוניו

יצאנו ממונטה ורדה לעבר מישור החוף של האוקיינוס שקט. למרות הקרבה לאוקיינוס,יערות הגשם נושקים לחוף הים. בדרך עצרנו לראות את התנינים הגדולים שאורכם מגיע לששה מטרים!
המשכנו בדרך למנואל אנטוניו ובקרנו בשמורת מנואל אנטוניו.
בערב צפינו במופע פולקלור מקומי.

יום 16
 מנואל אנטוניו ◄ סן חוסה

אחרי ארוחת הבוקר עזבנו את המלון במנואל אנטוניו כדי לשוט בקטמראן. במהלך השייט ראינו דולפינים סולות ובזים.המשכנו בדרך לסן חוסה ובה בקרנו במוזיאון הזהב ובמרכז העיר.

יום 17
 סן חוסה ◄ פואס ◄ שמורת לה פאס

השכם בבוקר עזבנו את סן חוסה בדרך להר הגעש הכבוי פואס. נצלנו את חלון ההזדמנות לראות את לע הגעש לפני השעה עשר בבוקר,מספיקים לראות את פליטת הגזים הרעילה מלע ההר. המשכנו ללע כבוי של ההר שהתמלא במים ומכונה בטעות לגונה.

הר הגעש פואס,קוסטה ריקה -אופק עולמי-צילום דוד נתנאל - Volcano Poas,Costa Rica -Ofek Olami,David Nethanel
הר הגעש פואס -קוסטה ריקה

מהר הגעש המשכנו לשמורת לה פאס בה ראינו פרפרים,נחשים ויגואר.

מיכה והפרפר בשמורת לה פאס -אופק עולמי,צילום דוד נתנאל - Maripaz,Costa rica-Ofek Olami,David Nethanel
מיכה והפרפר בשמורת לה פאס,קוסטה ריקה

יום 18
 טיסה מסן חוסה ◄מדריד ◄

יום 19
 נתב"ג

יש עוד כ-200 תמונות בגלריית תמונות.למעבר לגלריית התמונות לחצו כאן.

אתם מוזמנים לשלוח עוד תמונות אותן ניתן להעלות בפיקסה-למעבר לפיקה לחצו כאן

דוד נתנאל

הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)