אגם בלד Blejsko jezero

אגם בלד - אתר התיירות מס' אחת בסלובניה. מרוחק רק 35 ק"מ צפונית מערבית לליובליאנה.




 


 אגם בלד
אגם בלד  ♦ טירת בלד   
 
אגם בלד  Blejsko jezero
אגם בְּלֶד הוא אגם קרחוני באלפים היוליאניים בצפון מערב סלובניה. הוא מהווה יעד תיירותי ראשון במעלה בסלובניה. הוא נוצר כתוצאה מתזוזתו של הקרחון בוהיני למקום בו נמצא היום אגם בוהיני.
אורכו של האגם 2,120 מ' ורוחבו 1,380 מ'. עומקו המקסימלי כ-30 מ'. האגם ממוקם בסביבה ציורית מוקף ביערות וטירה מימי הביניים תלויה בין שמים ומים בגדתו המערבית. האי במרכז האגם הוא האי הטבעי היחיד בסלובניה.באי יש מספר מבנים והחשוב בהם הוא כנסיית מריה העתיקה המהוה יעד עלייה לרגל מזה למעלה מאלף שנים.
האגם מוקף ביערות ויש בו מסלול הליכה שאורכו 6 ק"מ.
באגם יש תנאים אידיאליים לשייט בחתירה ומתקיימים בו תחרויות בינלאומיות. ניתן לשוט באגם ולהגיע לאי ולשכור סירות ואופני מים.
סביב האגם פזורות מסעדות רבות,בתי מלון וצימרים רבים.
האי במרכזו של אגם בלד,סלובניה-אופק עולמי,צילום דוד נתנאל -Island in Bled Lake,Slovenia -Ofek-Olami

 טירת בלד משקיפה על אגם בלד ,סלובניה-אופק עולמי,צילום דוד נתנאל-Bled castel Slovenia Ofek-Olami  טירת בלד    Blejski otok
על ראש המצוק בגדה הצפונית מתנוססים מגדלי הטירה. ראשיתה של הטירה כמגדל שמירה שהוקם בשנת 1004.מרבית המבנים הרואים היום הם מהמאה ה-16.הטירה שופצה לפני כחמישים שנה.
הטירה משמשת היום כמוזיאון הפתוח בין השעות 08:00 -19:00. בחודשי נובמבר-אוקטובר פתוח עד השעה 16:00.מעל הטירה יש מרפסת תצפית אותה אסור להחמיץ. הכניסה בתשלום.






 
מסלול טיול בסלובניה

 
   

גיאוגרפיה היסטוריה אוכלוסייה וחברה

 ערים ואתרים בסלובניה