אגם בוהיני Bohinjsko jezero

אגם בוהיני הגדול באגמי סלובניה הטובל בין עצי יער שומר על נופו הבראשתי.





 

 אגם בוהיני  Bohinjsko jezero
אגם בוהיני  קרן הזהב
 
 
אגם בוהיני ,סלובניה מראה מפסגת ווגל-אופק עולמי,צילום דוד נתנאל -Bohinj Lake Slovenia view from Vogel -Ofek-Olami


 
Bohinjsko jezero  אגם בוהיני 
אגם בוהיני הוא האגם הגדול ביותר בסלובניה.הוא נמצא בתחום שמורת הטבע טריגלב. זהו אגם מישאר קרחוני החסום במורנה.אורכו 4.2 ק"מ ורוחבו המירבי 1 ק"מ. עומקו הממוצע כ-30 מ'.כיום הוא מקבל את מימיו מנהר סאביצ'ה (סאבא הקטן). באנגלית משתמשים בשם הגרמני של האגם Wocheiner See.
האגם שוכן כ-30 ק"מ דרומית-מערבית לאגם בלד והוא טובל בין עצי יער ובהם מסלולי הליכה מרובים. הנוף הבראשיתי  בסביבת האגם עוצר נשימה כאשר מטפסים אל מרומי הר ווגל ברכבל.פה ושם מבין עצי היער מבצבצות בקתות נופש המתמזגות היטב בנוף. תוכלו למצוא חדרים בכפרים הקטנים הפזורים בין היערות.
 

 
 
היעל בעל קרן הזהב,אגם בוהיני סלובניה-אופק עולמי,צילום דוד נתנאל -The Gold horn,Bohinj lake slovenia -Ofek-Olami


קרן הזהב Zlatorog

בעמק טרנטה אשר למרגלות הר טריגלב גר צייד צעיר. הוא התאהב בנערה יפה שגם היא גרה שם. כדי לרכוש את לבה החליט להביא לה את זר הפרחים היפים ביותר. אבל יום אחד הגיע לכפר סוחר עשיר מונציה שהזמין את הנערה לרקוד והעניק לה תכשיטי זהב. הצייד הצעיר הגיע כדי לפגוש את הנערה וזו לעגה לו. נפגע עד עמקי נפשו עזב הצייד את המקום. בדרך פגש את חברו הצייד המכונה "הצייד הירוק" ששכנע אותו להצטרף אליו בחיפוש אחר האייל בעל קרן הזהב ששמר על אוצר זהב במרומי הטריגלב. השניים יצאו באותו לילה לחפש את האייל בעל קרן הזהב. עם שחר מצאו אותו וירו בו. החיה הפצועה פצעי מוות גררה את עצמה לקצה המצוק. לפתע, הבחין הצייד הצעיר כי בקצה המצוק ליד החיה נמצא פרח האלמוות. הצייד הירוק דחק בצייד הצעיר לתפוס את האייל בטרם יאכל את פרח האלמוות שפרח ביתר שאת מדם החיה הפצועה. אך היה זה מאוחר מדי. החיה הפצועה אכלה פרח אחד שהעניק לה כוחות עצומים. היא הסתערה על הצעיר שהיה מסונוור מברק קרן הזהב והפילה אותו מהמצוק. נהר סוצ'ה סחף את גופת הצייד לעמק. בסלובנית קוראים לאייל זלטורוג.תמונתו מתנוססת על בקבוקי בירה שיצרניה אימצו את השם זלטורוג.

  



 

 
 ערים ואתרים בסלובניה

מסלול טיול בסלובניה

 
גיאוגרפיה היסטוריה אוכלוסייה וחברה